طراحان قطعنامه حقوق بشر ضد ایران چه کسانی می باشند؟

۰۷م آذر ،

نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد گفت: طراحان و بانیان قطعنامه حقوق بشر ضد جمهوری اسلامی ایران، خود سوابق سنگینی در نقض حقوق بشر دارند و این قطعنامه به کلی سیاسی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، محمد خزاعی در کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل که برای بررسی قطعنامه حقوق بشر ضد کشورمان تشکیل شده بود، اقدام کانادا و دیگر بانیان صدور این قطعنامه را کاملا سیاسی خواند و گفت: طراحان این قطعنامه باید پاسخگوی نقض حقوق بشر گسترده در کشورهای خود باشند زیرا هدف آنان، حقوق بشر نیست بلکه همواره این مقوله را به عنوان اهرمی ضد ایران استفاده می کنند.
نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد افزود: طرحان این قطعنامه، تحولات منطقه
را نادیده گرفته و چشم های خود را بر تضییع حقوق بشر در کشورهای خود و بویژه خاورمیانه بسته اند.
وی گفت: این که رژیم صهیونیستی از بانیان این قطعنامه است، سبب روشنی بر سیاسی بودن آن ضد جمهوری اسلامی ایران و مجرم بودن خود طراحان در نقض گسترده حقوق بشر است.
خزاعی با اشاره به موارد متعدد نقض حقوق بشر از سوی امضاء کنندگان این قطعنامه از جمله کانادا، آمریکا و رژیم صهیونیستی،گفت: افزایش تبعیض ضد مهاجران، مسلمانان و دیگر اشخاص خارجی، رشد فزاینده اسلام هراسی، استفاده گسترده از زور ضد تجمعات مسالمت آمیز فقط گوشه هایی از نقض حقوق بشر در غرب است.
وی افزود: خشونت گسترده علیه زنان بویژه زنان سیاه پوست در داخل آمریکا، زندان ضد بشری گوانتانامو، کشتار مردم بی دفاع از جمله زنان و کودکان در افغانستان توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا نیز از نمونه های نقض حقوق بشر از جانب این کشور است.
نماینده کشورمان در سازمان ملل متحد نقض نظام مند حقوق بومیان و اقلیت های دیگر مقیم کانادا را هم از نمونه های نقض حقوق بشر از سوی دولت کانادا دانست.
خزاعی توجه حاضران در این جلسه را به نقض گسترده حقوق بشر مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی بویژه در تجاوز اخیر به غزه جلب و تاکید کرد: در بی اساس بودن قطعنامه پیشنهادی همین بس که رژیم صهیونیستی با دست های خون آلود و سابقه وحشتناکی که از نقض حقوق بشر مردم بی گناه منطقه خاورمیانه دارد، از طراحان قطعنامه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران است.
در این جلسه، گروه کشورهای جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی نیز  ضد قطعنامه یاد شده سخنرانی و حمایت قوی خود را از جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.
پس از سخنرانی موافقان و مخالفان، قطعنامه پیشنهادی به رای گذاشته شد که در مجموع ۹۹ کشور در مخالفت با آن و یا ممتنع، رای دادند.
گرچه این قطعنامه با همراهی کشورهای غربی به تصویب رسید اما تعداد مخالفان آن حدود ده درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.