طراحی آرامستان شهر جدید پرند

۱۲ شهریور – ۰۵:۱۳:۰۴ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

شهر پرند در میان ۱۷ شهر جدید کشور نخستین شهری است که نسبت به ساخت آرامستان اقدام کرده است.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، با توجه به افق چشم انداز ۱۴۰۴ و پیش بینی جمعیت ۷۰۰ هزار نفری برای شهر پرند طرح آرامستان در جوار این شهر در دست بررسی و مطالعه قرار گرفت و شهر پرند در میان ۱۷ شهر جدید کشور نخستین شهری است که نسبت به ساخت آرامستان اقدام کرده است.
محل احداث آرامستان شهر جدید پرند، به فاصله ۵ کیلومتری از ورودی جنوبی این شهر در جنوب شرقی آن با رعایت اصول و معیارهای برنامه ریزی شهری و موازین شرعی مکانیابی شده است؛ مساحت این آرامستان بالغ با ۶۰ هکتار بوده و حریم سبزی نیز به وسعت ۶۰ هکتار پیرامون آن در نظر گرفته شده است؛ این مجموعه به فاصله ۲۵۰ متری در شرق شهرک صنعتی پرند و به فاصله ۲۰۰ متر از جاده قدیم تهران- ساوه قرار دارد.
آرامستان شهر پرند شامل مجتمع عروجیان، قطعات عمومی، قطعه فرهیختگان و راسته حجره های قبور خانوادگی خواهد بودهمچنین این آرامستان مجهز به دو ورودی اصلی و یک ورودی ویژه راههای ارتباطی و دسترسی، پارکینگ های عمومی و اختصاصی ۵ هکتار پارک و فضای سبز، یک مرکز تصفیه خانه پساب و راه های ارتباطی و دسترسی به میزان ۲۵۰ هزار متر مربع است.
مجموعه عروجیان شامل دو غسالخانه مردانه و زنانه هر یک به وسعت ۲۵۰ متر مربع، دو سالن انتظار، دو سالن اقامه نماز میت، یک باب مسجد به وسعت ۵۰۰ متر مربع، دو مجتمع تجاری و دو ساختمان اداری خواهد بود.
ظرفیت این آرامستان بالغ بر ۵۹ هزار واحد قبر خواهد بود که با توجه به پیش بینی های انجام گرفته در خصوص نرخ و میزان مرگ و میر در شهر پرند در دوره ۲۵ ساله تا ۱۴۱۵، در حدود ۴۶ هزار واحد از این قبور در اراضی به وسعت ۲۳ هکتار تا سال ۱۴۱۵ به عنوان فاز اول توسعه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از مابقی آن به عنوان اراضی ذخیره برای توسعه های آتی آرامستان با احداث فضای سبز محافظت به عمل خواهد آمد.
دسترسی به آر امستان شهر پرند از طریق خروجی جنوبی این شهر و از طریق جاده تهران – ساوه و ایجاد یک راه خروجی و کندرو بعد از شهرک صنعتی پرند به سمت جنوب امکان پذیر خواهد بود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۲۱۷۱۳۰۴۵۰۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.