طراحی بانک اطلاعات حوادث و بلایای طبیعی توسط کمیته امداد

۲۴م اسفند ،

مدیر کل دفتر بحران کمیته امداد امام خمینی(ره) از تهیه بانک اطلاعات حوادث و بلایای طبیعی برای شناسایی منطق آسیب پذیر خبر داد.

حمید احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اعلام این خبر افزرود: به دلیل شرایط خاص اشخاص تحت پوشش و سکونت در مناطقی که از بعد اجتماعی و بافت مسکن آسیب هایی وجود دارد گزارش سی ساله ای از تمام مناطق کشور به نام بانک اطلاعات حوادث و بلایای طبیعی تهیه شده است.
وی تصریح کرد: این گزارش سی ساله آمار کلیه حوادثی را که در طی سی ساله قبل در تمام نواحی کشور روی داده و به ثبت رسیده است از طیق سامانه های ویژه طراحی شده نشان می دهد.
وی در ادامه بیان داشت: بانک اطلاعات حوادث و بلایای طبیعی کمک می کند تا نقاط در معرض آسیب (زلزله،سیل) را شناسایی و برای مدیریت بحران آن منطقه برنامه ریزی جامع و به هنگام صورت گیرد.
وی در ادامه با اشاره به طراحی جغرافیایی بحران(بانک اطلاعات حوادث و بلایای طبیعی) اظهار داشت: در کنار بانک اطلاعات حوادث و بلایای طبیعی جغرافیایی منطق محروم با استفاده از نقشه فقر کشور که براساس توسعه نیافتگی منطق کشور است طراحی شده است.
وی در خصوص هدف طراحی جغرافیای مناطق محروم اذعان داشت: تطبیق بانک اطلاعات حوادث و بلایای طبیعی در کنار بانک جغرافیایی مناطق محروم در اولویت بندی خدمت رسانی به مدد جویان بسیار کمک می کند.
احمدی در پایان خاطر نشان کرد: منطق محروم در معرض بحران در اولویت ارائه خدمات در زمینه مدیریت بحران قرار دارند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.