طراحی و ساخت جاده‌های آزمون خودرو در سطح استانداردهای جهانی

۲۰خردادماه،

غلامعلی معصومی مدیر پشتیبانی فنی مرکز توسعه محصولات جدید ایران‌خودرو با بیان این مطلب، گفت: با اتمام فرایند ارتقای آزمایشگاه‌ها، تا شش ماه دیگر سه آزمایشگاه جدید دیگر و قابل ارایه خدمت به مشتریان در سطح بین المللی راه اندازی می‌شود.

وی افزود: آزمایشگاه‌های مرکز توسعه محصولات جدید ایران‌خودرو برخوردار از نیروی انسانی کارآزموده، علاوه بر مشارکت در آزمون‌های خودرویی داخل سازمانی، با سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، دانشگاه‌های معتبر و موسسات آموزش عالی و سایر مراکز تست خودروی کشور و جهان همکاری دارد.

مدیر پشتیبانی فنی مرکز توسعه محصولات جدید ایران‌خودرو انجام تست‌های کامل خودرو و زیرمجموعه‌های وابسته به آن در سطح ملی و بین‌المللی را از جمله توانمندی‌های مجموعه آزمایشگاه‌های این مرکز دانست و گفت: تاکنون خدمات مهندسی زیادی به خودروسازان کشور نیز ارایه کرده است.

معصومی همکاری با شرکت آزمون جاده‌ای کشور در زمینه طراحی و ساخت جاده‌های آزمون خودرو در سطح استانداردهای جهانی را از دیگر توانمندی‌ها و فعالیت‌های این واحد ذکر کرد و گفت: در صورت تحقق این امر در فاز اول، انجام آزمون‌های دینامیک خودرو، ترمز، اندازه گیری صدا و ارتعاشات و بعضی آزمون‌های دوام طراحی خودرو تا حد زیادی فراهم شده و سهم وابستگی آن به مراکز تست خارج از کشور بسیار ناچیز خواهد بود.

شایان ذکر است، هم‌زمان با تاسیس مرکز طراحی و توسعه محصولات جدید در سال ۱۳۷۵ واحد آزمایشگاه‌های تست خودرو به منظور صحه‌گذاری و تایید طراحی خودروهای نمونه راه‌اندازی شد و در اولین گام، پژوی لیموزین را برای سازمان کنفرانس اسلامی ارزیابی کرد.

در سال ۱۳۷۹ هم‌زمان با فعالیت‌های صحه‌گذاری سمند، مجموعه آزمایشگاه‌ها ارتقا پیدا کرد و به فناوری روز اروپا مجهز شد که در نتیجه آن، علاوه بر پوشش آزمون‌های اجباری خودرو، آزمون‌های طراحی در قالب دو آزمایشگاه جدید «دوام قوای محرکه» و «بخارات متصاعد شده از خودرو» در سال ۱۳۸۱ آغاز به کار کرد.

به منظور استانداردسازی فعالیت‌ها و ارایه خدمات در سطح جهانی، در سال ۱۳۸۳ آزمایشگاه به استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ از شرکت TUV آلمان دست یافت و دارای شش آزمایشگاه مجزا در زمینه تست‌های اجباری خودرو، آلایندگی، ایمنی، دینامیک خودرو، صدا و ارتعاشات شد.

 


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.