طراحی پیانوی آیرودینامیک توسط یک خودروساز+عکس

لابراتوار طراحی شرکت خودروسازی پژو با الگو برداری از طرح مشابه شرکت آئودی، اقدام به طراحی نسل جدید پیانو آیرودینامیک کرده است که باعث تقویت و افزایش کیفیت صدا می شود.

 

 Piano

 

شرکت های خودروسازی بزرگ جهان علاوه بر عرضه مدل های مختلف خودرو، با استفاده از برند شناخته شده خود محصولات دیگری مانند دوچرخه، کلاه ایمنی، دستکش رانندگی و هدفون نیز به بازار عرضه کرده اند.

 

لابراتوار طراحی شرکت پژو در همکاری مشترک با یکی از قدیمی ترین پیانوسازان جهان در شرکت Pleyel‌ فرانسه، طرح جدیدی از پیانو آیرودینامیک ارائه کرده است که شباهت زیادی به یک فضاپیمای تک نفره یا یک خودرو نسل آینده دارد.

 

همکاری مشترک بین شرکت خودروساز و طراح پیانو تنها به ساخت یک دستگاه مدرن با ظاهری متفاوت خلاصه نمی شود، بلکه مهندسان با بازنگری در طراحی قصد دارند محصولی با کارآیی بالاتر برای نوازندگان و شنوندگان بسازند.

 

بدنه و تخته صدا (soundboard)‌ بصورت سنتی از جنس چوب و چارچوب مرکزی از فولاد ساخته شده اند؛ جنس درب و پایه پیانو از فیبر کربن است که باعث کاهش چشمگیر وزن دستگاه می‌شود.

 

مهندسان شیوه جدیدی برای باز کردن درب با الهام از نحوه باز شدن صندوق عقب خودرو طراحی کرده اند که به کاربر اجازه می دهد با یک دست براحتی درب پیانو را باز کند؛ همچنین با طراحی مجدد بخش صفحه کلید، امکان مشاهده کامل دست پیانیست در هنگام نواختن فراهم شده است.

 

هنوز قیمت و زمان دقیق عرضه این محصول ارائه نشده است.

منبع:ایسنا

تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.