طراحی اعتصاب استقلال توسط چه کسی بود؟

این اعتصاب اوج مشکلات استقلال را نشان می دهد و به افکار عمومی هم القا می کند که اگر استقلال کهکشانی قهرمان و حتی نایب قهرمان لیگ نشد…

معمولا پیش می آید که بازیکن یا بازیکنانی از یک تیم برای اعتراض به سیاست های (عموما مالی) باشگاه تحت قراردادشان دست به اعتصاب زده و تمرینات تیمشان را تحریم کرده تا به این ترتیب مدیریت باشگاهشان را تحت فشار قرار دهند.

اعتصاب در فوتبال اتفاقیست که تنها در فوتبال ایران روی می دهد و نه در هیچ کجای دیگر دنیا. آخرین اعتصاب فصل جاری فوتبالی هم که خیلی معروف شد اعتصاب بازیکنان استقلال درست قبل از بازی این تیم با نسف قارشی ازبکستان در لیگ قهرمانان آسیا و به سرکردگی مجتبی جباری. جباری ای که بلافاصله بعد از اعتراض به عملکرد های مالی باشگاه استقلال انگشت اتهام خود را نه تنها به سوی مدیرعاملشان نگرفت، بلکه به رغم مصاحبه آتشین مدیرعامل و متهم کردن جباری و دادن لقب اغتشاش گر به او و تهدید کردن به چند سال محرومیت از فوتبال، از وی دفاع کرده و دیگران (اشاره غیر مستقیم به هیات مدیره… همان هیات مدیره ای که مدتهاست با مدیرعامل عیان و نهان درگیر می باشد) متهم به کم کاری کرده و مقصر اصلی این اعتصاب و طرف بازیکنان دانسته. علی فتح الله زاده هم که ابتدا به ساکن قصد داشت اغتشاشگری که به ایجاد حاشیه عادت دارد را با محرومیتی چند ساله مواجه نماید، پله پله و مصاحبه به مصاحبه از مواضع خود پائین آمده و رفته رفته اغتشاشگر به پسرش تبدیل شده و حاشیه ساز به قهرمان ملی استقلالی ها… اصلا جباری ای که از اغتشاشگر به آقا مجتبی تغییر نام داد بعد از هر حاشیه سازی مرد غیرت و تعصب شده و کار را برای استقلال در می آورد (اشاره تلویحی به حمایت از اعتصاب).

همه اتفاقات روی داده در اعتصاب اخیر آبی پوشان و چیدن پازل های اتفاقات استقلال در کنار هم آدمی را ناخودآگاه به این تردید می اندازد که نکند خدای ناکرده این اعتصاب سناریوئی از پیش طراحی شده بود که دست بر قضا نویسنده و طراح آن نه تنها مجتبی جباری و هیچ یک از بازیکنان دیگر استقلال نبودند، بلکه این طراح کسی نبوده جز خود شخص مدیرعامل. قطعا می پرسید چرا. سئوال یک کلمه ای که می تواند چندین دلیل و پاسخ داشته باشد. دلایلی به شرح زیر.

۱- مدتهاست که استقلالیها در مدیریتشان دچار اختلاف سلیقه و نظر هستند و بر کسی پوشیده نیست که شخص مدیرعامل با تک تک اعضای هیات مدیره و به خصوص رئیس هیات مدیره مشکل داشته و بر کسی پوشیده نیست که بعد از بازی استقلال و نسف قارشی به احتمال فراوان یکی از آقایان رئیس هیات مدیره یا مدیرعامل باید منصب خود در استقلال را ترک کند. این اعتصاب فشار زیادی را به رئیس هیات مدیره وارد کرده و در واقع یک ضربه سنگین به رئیس هیات مدیره بود.

۲- این اعتصاب اوج مشکلات استقلال را نشان می دهد و به افکار عمومی هم القا می کند که اگر استقلال کهکشانی قهرمان و حتی نایب قهرمان لیگ نشد، دلیلش مشکلات فراوان این تیم و از جمله بی پولی و عدم حمایت کافی از سوی هیات مدیره بوده. و این هم یعنی ضربه ای دیگر به هیات مدیره و شخص رئیس آن.

۳- به هر حال این یک احتمال است که ممکن است آبی پوشان در مقابل نسف قارشی هم نتوانند امتیاز لازم جهت صعود به دور بعدی را بگیرند. خب در این صورت این اتفاقات روی داده قبل از بازی (آن هم در تمرین ریکاوری) بهترین توجیه است برای پوشش دادن به ضعف های دیگر استقلال و از جمله ضعف اداره این تیم و انداختن تقصیرات بر گردن هیات مدیره ای که با عملکرد ضعیفش و عدم حمایت های مالی همه جانبه موجبات اعتصاب استقلال قبل از این بازی و به هم زدن تمرکز بازیکنان و کادر فنی را موجب شده است. اگر هم استقلال موفق به صعود به دور بعدی این مسابقات گردد که خب کار آقایان بسیار ارزشمند تر می شود چرا که تیمی را اداره و موفق به صعود کرده اند که با این همه مشکلات و اعتصاب مواجه بود.

طبقه بندی: ورزش   |   تعداد بازدید: ۸۹ نفر   |   تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ اردیبهشت
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , استقلال, اعتصاب استقلال, طراحی

مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.