طراحی لباس در جشنواره تئار فجر جایگاهی ندارد

۰۸ام بهمن ،

رئیس انجمن طراحان صحنه و لباس تئاتر:

فریبرز قربان‌زاده:علی رغم اهمیت طراحی صحنه و لباس تئاتر، این حوزه هیچ‌گاه در جشنواره فجر جایگاهی نداشته و کم‌تر در این اتفاق مهم هنری مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس انجمن طراحان صحنه و لباس تئاتر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: جشنواره مد و لباس فجر فرصت خوبی را در اختیار طراحان صحنه و لباس تئاتر قرار داده تا بتواند انتخاب‌های بیشتری داشته باشند. اما الزامی مبنی بر استفاده اجباری از این لباس‌ها به وجود نمی‌آید. زیرا صحنه تئاتر صحنه ایستایی نیست و لباس هر نقش باید ویژگی‌های خاص آن نقش را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد طراحان لباس تئاتر از طرح‌های موجود در جشنواره مد و لباس فجر به عنوان لباس صحنه استفاده کنند لازم است این طرح‌ها در قالب یک مجله یا بولتن در اختیار طراحان قرار بگیرد و یا اینکه دست کم این طرح‌ها را در یک پایگاه اینترنتی مستقل بارگذاری کنند تا بتوانیم طراحانمان را به آن پایگاه اینترنتی ارجاع دهیم.

قربان‌زاده در پایان به بحث داوری صحنه و لباس جشنواره تئاتر فجر هم اشاره‌ کرد و گفت: در حال حاضر سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر در حال برگزاری است اما هیچ‌وقت در سال‌های قبل بخش طراحی لباس تئاتر مورد داوری قرار نگرفته و هیچ وقت جایزه‌ای تحت عنوان جایزه طراحی لباس به کسی داده نشده است. موضوع لباس باید گسترده‌تر شود و در همه حوزه‌ها به عنوان یک موضوع جدی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.