طراحی لباس مردان و کودکان در قالب نمایشگاه در دستور کار بنیاد قرارمی‌گیرد

۲۷ آبان ،

مشاور وزیر در امور بانوان در مراسم اختتامیه نمایشگاه مد و مانتو:

طراحی لباس مردان و کودکان و عرضه آن در قالب یک نمایشگاه در سند چشم انداز و افق ۱۴۰۴ حوزه مدو لباس از سوی بنیاد ملی مد ولباس ایرانی – اسلامی و وزارت ارشاد در دستور کار قراردارد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، عفت شریعتی مشاور وزیر در امور بانوان درآیین اختتامیه نمایشگاه مد مانتو و پوشش سرآبان ۹۱ که عصر چهارشنبه ۲۴ آبان در تالار وحدت برگزار شد، با بیان اینکه نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر آبان، امسال بیانگر زحمت، تلاش، سلیقه، بسیارزیبایی از منظرهنربود، گفت: در این دوره از نمایشگاه شاهد تلاش موثر و ثمر بخش طراحان، هنرمندان، مبتکران در عرصه پوشاک کشور بودیم که علم، صنعت و هنر را بایکدیگر آمیخته و صحنه بی بدلیلی را ازهنرو پوشاک اسلامی ایرانیان به نمایش گذاشتند.

وی افزود: عرصه پوشاک و مد عرصه هنر معرفتی و معنوی و نگریستن در آیینه جمال الهی است و تلالو اندیشه های داخل و برون آیینه است ، چرا که ظاهر شدن یک زن مسلمان در اجتماع ، محافل خانوادگی ، کارو تلاش و اشتغال با پوشش اسلامی یک نیاز اساسی و حق زنان ایرانی است.

مشاور وزیر در امور بانوان تصریح کرد: حضور زنان در اجتماع در شغل هایی چون پرستاری، پزشکی، معلمی و همچنین درابعاد مختلف بیان گر حضوری سرنوشت ساز است و آنچه به این حضور رونق می بخشد شان و کرامت انسانی زن ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: بانوان ایرانی بخاطر داشتن شاخصه مسلمانی باید در عرصه مد و پوشاک نمونه باشند، در همین جهت نیز با دعوت از طراحان و هنرمندان عرصه مد و لباس، در نمایشگاه مد مانتو و پوشش سر، ۱۵۰۰ طرح در دستور کار داوران قرار گرفت و سلیقه های پنهان مردم نیز در آن لحاظ شد.

شریعتی افزود: هر طراح با الهام گرفتن از مکتب اصیل اسلامی و سنت های قابل قبول فرهنگ و سنت ایرانی ، لباسی در خور و شایسته زن ایرانی برای حضورش در جامعه طراحی کردند.

وی گفت: با به ثمر نشستن تلاش های دست اندرکاران عرصه پوشاک در قالب نمایشگاه، در بهار ۹۲ شاهد عملیاتی شدن و تولید انبوه طرح های شایسته خواهیم بود.

مشاور وزیر در امور بانوان در پایان خاطرنشان کرد: طراحی لباس مردان و کودکان و عرضه آن در قالب یک نمایشگاه نیز از جمله اهدافی است که در سند چشم انداز و افق ۱۴۰۴ حوزه مدو لباس از سوی بنیاد ملی مد ولباس ایرانی – اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال های آینده در دستور کار قراردارد.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.