طراحی و استقرار نظام بومی ارائه خدمات سلامت روان در کشور

فروردین ۱۴۰۳

مدیر کل اداره سلامت روان وزارت بهداشت از طراحی و استقرار نظام بومی ارائه خدمات سلامت روان در سراسر کشور طی سال جاری خبر داد.

عباس علی ناصحی مدیر کل اداره سلامت روان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: طراحی و استقرار نظام بومی ارائه خدمات سلامت روان در طرح ها و حاشیه های آن در حال انجام است و قرار است طی سال جاری گسترش و توسعه پیدا کند که در این زمینه از سوی اداره سلامت وزارت بهداشت دو برنامه ارائه خدمات سلامت روان شهری و تاسیس مراکز خدمات سلامت روان جامع در شهرها و روستاها در حال تدوین و انجام است. 

ناصحی ادامه داد: برنامه ارائه خدمات سلامت روان شهری در حال تدوین است که براساس آن تمامی خدمات سلامت روان اعم از پیشگیری، درمان و توان بخشی به صورت خدمات جامع و کامل در سطح کشور ارائه می گردد که برای انجام این برنامه نیازمند همکاری های بین بخشی دستگاه ها ونهادها هستیم.

مدیر کل اداره سلامت روان وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: طرح این برنامه نوشته شده ولی به مرحله اجرا نرسیده است که امیدواریم به زودی طرح ارائه خدمات روان شهری به صورت آزمایشی اجرا شود و در صورت مفید بودن در کشور گسترش می یابد. 

وی با اشاره به طرح دوم اداره سلامت روان وزارت بهداشت در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه اظهار کرد: طرح توسعه مراکز خدمات سلامت روان جامع در شهرها و روستاها در حال اجرا است که در این مراکز پزشکان عمومی با ارائه آموزش های لازم توانایی درمان بیماران مبتلا به اختلالات روانی را پیدا می کنند و می توانند در روستا و شهرها مبتلایان به بیماری اختلالات روانی را تشخیص داده و به درمان آنها بپردازد و اگر نیازی به درمان بیشتری داشت آنها را به مراکز درمانی مربوطه ارجاع دهند. 

مدیر کل اداره سلامت روان وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه برداشت اولیه نتایج از این طرح خوب ارزیابی شده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان تهران سه مرکز و در شهرستان ها چندین مرکز وجود دارد که تلاش داریم آنها را گسترش دهیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.