طراح جلد آلبوم‌های پینک فلوید درگذشت

۲۹فروردین۱۳،

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/29-1-1392/IMAGE635019691497808649.jpg استورم تورگرسن

/Images/News/Larg_Pic/29-1-1392/IMAGE635019712375949319.jpg طرح جلد آلبوم «کاش ایجا بودی»

/Images/News/Larg_Pic/29-1-1392/IMAGE635019691507012665.jpg طراحی یکی از آلبوم‌های پیتر گابریل

/Images/News/Larg_Pic/29-1-1392/IMAGE635019691516060681.jpg طرح جلد آلبوم «نیمه تاریک ماه»

به گزارش خبرآنلاین، این طراح بریتانیایی که طراحی‌های توهم‌زایش برای آلبوم‌های پینک فلوید و لِد زپلین روح جاری در دهه ۱۹۷۰ را به نمایش می‌گذاشت، روز پنجشنبه از دنیا رفت. او ۶۹ ساله بود.

 

در بیانیه‌ای که خانواده استورم تورگرسن منتشر کرده‌اند گفته شده او در آرامش مرد و تنها اشاره کرده‌اند که این هنرمند از سال ۲۰۰۳ و از سر گذراندن یک سکته، ناخوش و بیمار بوده است.

 

شاید برای بسیاری نام تورگرسن آشنا نباشد، اما کسانی که اندکی به موسیقی راک علاقه داشته باشند حتما طراحی‌های جلد آلبوم‌های موسیقی او را دیده‌اند. طراحی‌های سوررئال او برای گروه پینک فلوید از همه معروف‌تر بودند. دیوید گیلمور گیتاریست و خواننده این گروه بریتانیایی درمورد طراحی‌های تورگرسن گفته: «طراحی‌های او بخش جدایی‌ناپذیر آثار ما می باشند.»

 

تورگرسن از همان ابتدا همراه گروه پینک فلوید بود، او در دوران دبیرستان با سید برت موسس این گروه و راجر واترز آشنا شد. او لیسانس فلسفه و زبان انگلیسی و فوق لیسانس سینما و تلویزیون داشت. تورگرسن از اواخر دهه ۱۹۶۰ طراحی جلد آلبوم موسیقی را آغاز کرد.

 

برخی از طراحی‌های تورگرسن مثل تصویر آزاردهنده مردی آتش گرفته با لباس رسمی روی جلد «کاش ایجا بودی» اثر پینک فلوید یا تصویر شکست نور در یک منشور روی جلد آلبوم «نیمه تاریک ماه» اثر معروف پینک فلوید طراحی‌هایی ماندگار و معروف در دنیای موسیقی می باشند.

 

تورگرسن برای هنرمندان و گروه‌های موسیقی معروفی چون لد زپلین، پیتر گابریل، فیش، استیکس و میوز نیز طراحی کرده بود. مهر کاری تورگرسن «عجیب و مبهم» بودن آن‌ها بود. یکی از طراحی‌های غریب تورگرسن برای آلبوم «Bury the Hatchet» کار گروه کرنبریز بود. در این طراحی چشمی غول‌آسا و جدا از تن به جسمی خزنده در یک صحرا نگاه می‌کند.

 

تورگرسن خودش گفته بود یکی از طراحی‌هایش برای گروه پینک فلوید، سرمایه‌گذار آلبوم را کاملا شگفت‌زده کرد. در این طراحی بسیار ساده یک گاو در حال نگاه کردن به دوربین است. تورگرسن آثارش را فانتزی توصیف کرده بود.

 

او سال ۲۰۱۰ در مصاحبه ای با بی‌بی‌سی گفت: «مردم برای تفکر و رویای من پول می‌دهند. از این نظر خودم را بسیار خوشبخت حس می‌کنم.»

 

اسوشیتدپرس / ۱۸ آوریل / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.