طرحهایی برای بهره برداری از معادن موجود در سیارک ها در دست بررسی است

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۲/۰۶
۰۰:۴۰:۱۲٫۱۵
چندین ثروتمند مشهور از جمله لاری پیج مدیر گوگل و جیمز کامرون فیلمساز معروف هالیوود برای بهره برداری از معادن ارزشمند سیارک ها سرمایه گذاری می کنند.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی، دانشمندان در مورد اجرائی بودن طرح بهره برداری از منابع موجود در سیارک ها تردید دارند و می گویند تحقق چنین طرحی به سرمایه گذاری های هنگفت نیاز دارد.
سیارک ها اجرام آسمانی بسیار کوچکتر از سیاره ها هستند اما انواع فلزات گرانبها از جمله طلا، آلومینیوم و پلاتین را در خود جای داده اند. بسیاری از سیارک ها از فاصله نسبتا نزدیکی از کره زمین عبور می کنند.
سیارک ها افزون بر معادن ارزشمند فلزات گرانبها، مقادیر زیادی آب را در خود ذخیره کرده اند و در سفر های طولانی فضائی می توان آب موجود در سیارک ها را به اکسیژن و هیدروژن تجزیه و از آنها به عنوان سوخت سفیه های فضائی استفاده کرد.
در نخستین مرحله قرار است ابزارها و تجهیزات لازم برای شناسائی غنی ترین سیارک ها از لحاظ منابع طبیعی طراحی و ساخته شوند و سپس روبات های لازم برای بهره برداری از این منابع ساخته خواهند شد. انتظار می رود ظرف ده سال آینده روبات های مورد نیاز برای بهره برداری از معادن سیارک ها ساخته شوند.
۰۰:۴۲:۰۸٫۰۸

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.