طرحهای مهر ماندگار تا خرداد ۹۲ بهره برداری می شوند

‘علی اکبر محرابیان’ عصر روز پنجشنبه در جریان بازدید از’پروژه چهار خطه محور بجنورد – جنگل گلستان’ از طرحهای مهر ماندگار در استان خراسان شمالی، افزود: تمام تعهدات مالی برای اجرای طرحهای مهر ماندگار مناسب با پیشرف فیزیکی آنها انجام می شود.

وی اضافه کرد: پیمانکاران نیز باید نسبت به تعهداتشان برای تکمیل طرحهای در دست اجرای مهر ماندگار تلاش کنند تا این پروژه های تاثیرگذار در توسعه استانهاف در زمان مقرر به بهره برداری برسند.

دستیار ویژه رییس جمهور گفت: دولت برای تکمیل طرحهای مهر ماندگار در سطح کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش بینی کرده است.

محرابیان همچنین شمار طرحهای مهر ماندگار را در خراسان شمالی ۳۰ مورد اعلام و بیان کرد: این طرحها باید تا خرداد ماه سال ۹۲ به بهره برداری برسند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز گفت: محور چهار خطه بجنورد – جنگل گلستان به طول حدود ۱۵۰ کیلومتر در چهار خط اجرا شده است.

‘عطاالله قادری’ افزود: تاکنون ۱۱۵ کیلومتر از این محور در سه قطعه به پیمانکاران واگذار شده و این سه قطعه بطور میانگین با ۲۵ تا ۳۰ درصد پیشرفت در دست اجرا قرار دارد.

وی گفت: قطعه چهارم این محور نیز به طول ۳۵ کیلومتر به زودی برای اجرا به پیمانکاران داخلی واگذار می شود.

او مهمترین مشکل اجرای این طرح را کمبود اعتبار دانست و افزود: با تامین اعتبار این پروژه می توان امیدوار بود که پروژه در موعد مقرر پیش بینی شده به بهره برداری برسد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح چهار خطه بجنورد – جنگل گلستان را هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: در بودجه امسال برای این طرح ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در مورد کنارگذر شمالی بجنورد از دیگر طرحهای مهر ماندگار در این استان نیز گفت: قطعه نخست این محور مطابق تعهدات قبلی تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار، قطعه دوم آن نیز تا شهریورماه سال آینده تکمیل شده و زیر بار ترافیک قرار می گیرد.ک/۲

۲۷۱۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۷۹۳۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.