طرح‌ تحکیم بنیاد خانواده آماده ارائه ‌به ‌مجلس

طرح‌ تحکیم بنیاد خانواده آماده ارائه ‌به ‌مجلس

جام جم آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به تدوین نهایی طرح تحکیم خانواده گفت: این طرح نهایی شده و آماده طرح در صحن علنی شوراست و در قالب آن پیشنهادهایی به مجلس و دولت برای کاهش آسیب‌ها به خانواده‌ها ارائه شده است.

مرتضی طلایی در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که نبود آگاهی درخصوص مهارت‌های زندگی و توانمندی رویارویی با مشکلات سبب بروز مشکلات خانوادگی می‌شود، افزود: فراهم کردن امکان آموزش مهارت‌های زندگی و مراکز مشاوره در سطح محلات و ایجاد کلاس‌های آموزش خانواده با استفاده از استادان مجرب و آموزش دیده که به صورت یکپارچه مدیریت می‌شوند از برنامه‌هایی است که در طرح بنیاد خانواده پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: پوشش این مراکز مشاوره تنها برای زوج‌های جوان نیست و پدر و مادرها، کودکان وجوانان را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که نباید از مشکلات اقتصادی در ایجاد بحران‌های خانوادگی غافل باشیم، گفت: بر اساس تحقیقات سه عامل دوری از معنویت و ضعف ایمان، کاهش عاطفه و مهر و عشق در خانواده‌ها و مشکلات اقتصادی عامل آسیب‌رسانی به خانواده‌ها تا مرز فروپاشی هستند.

طلایی اضافه کرد: در طرح تحکیم بنیاد خانواده پیشنهاد‌هایی به دولت، مجلس و رسانه‌ها ارائه شده است مانند اجباری کردن آموزش قبل از ازدواج برای ثبت رسمی و بیمه مشاوره تا خانواده‌ها بدون دغدغه به مراکز بیمه شده، مراجعه کنند و امکان دسترسی هر شهروند در هر زمانی از شبانه روز به صورت تلفنی و یا حضوری با مشاوره فراهم شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که هر شهروند تهرانی مانند پزشک خانواده نیاز به پزشک اجتماعی دارد، گفت: باید فرهنگ استفاده از مشاوره در خانواده‌های ایرانی به وجود آید زیرا این نوع مشکلات عوارض توسعه‌یافتگی است که باید از آن پیشگیری شود.

وی با اشاره به سرانه ۳۰درصدی طلاق در پایتخت افزود: از هر ۱۰ ازدواج ۳ ازدواج به طلاق ختم می‌شود اما آنچه در تهران آمار بالایی دارد طلاق عاطفی است که می‌توان گفت نیمی از خانواده‌های تهران گرفتار طلاق عاطفی هستند و به جای هم نفسی هم قفس‌اند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.