طرح اختصاص بیشتر درآمدهای نفتی به صنعت نفت در کمیسیون انرژی

۱۵م آذر ،

عضو کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح اختصاص بیشتر درآمدهای نفتی به صنعت نفت در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سیاست‌های وزارت‌ نفت در نحوه بهره‌برداری از میادین مشترک پارس جنوبی گفت: سیاست داخلی مجموعه وزارت نفت و دولت براین بوده که از تولیدات و تجهیزات داخلی استفاده شود لذا پروسه ساخت اقلام مورد نیاز تا تجهیز پارس جنوبی و بهره‌برداری از آن طولانی شده است.

وی همچنین مدیریت ناکارآمد و استفاده از پیمانکارانی که در اجرای تعهدات خود با مشکل مواجه‌اند و نیز نقدینگی و اعتبارات تخصیصی را از دیگر عوامل تأخیر در بهره‌بردای از میادین مشترک دانست.

عضو کمیسیون انرژی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای توسعه صنعت نفت از محل هدفمندی یارانه‌ها کافی نیست، اظهار داشت: کمیسیون انرژی در همین زمینه طرحی را در دست بررسی دارد که درصد بیشتری از درآمد نفت و حامل‌های انرژی را در اختیار صنعت نفت و گاز قرار می‌دهد.

وی افزود: این طرح به زودی در کمیسیون مطرح و برای بررسی در صحن آماده می‌شود تا بتوان آن را در بودجه سال ۹۲ لحاظ کرد.

نماینده مردم دشتستان در پایان در تشریح راه‌های بهره‌برداری سریعتر از میادین مشترک نفت و گاز، گفت : بهره‌گیری از مدیران با تجربه و امتحان پس‌داده و فعال‌تر کردن صنعت داخلی کشور برای تولید نیازهای صنعتی پارس‌جنوبی و سایر میادین مشترک و نیز تدوین بسته‌های حمایتی برای صنعت نفت، از راه‌های دستیابی سریع به بهره برداری بیشتر از میادین مشترک نفت و گاز است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.