طرح اصلاح قانون احزاب مورد بررسی قرار خواهد گرفت

۲۵م آذر ،

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون در تلاش برای فراهم کردن زمینه تقویت احزاب و تاثیر آنها در انتخابات است،گفت: طرح اصلاح قانون احزاب پس از نهایی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رمضان شجاعی کیاسری با بیان اینکه کمیسیون شوراهای مجلس در طرح اصلاح قانون احزاب، جایگاه احزاب را از ۴ جهت حقوق و تکالیف، نحوه شکل گیری و درآمدهای مالی مورد بررسی قرار خواهد داد، گفت: با بررسی این قانون و اصلاح آن در مجلس، وضعیت احزاب از آنچه هم اکنون شاهد آن هستیم بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر احزاب در کشور ما قوی بودند جایگاه خاص قانونی خود را هم داشتند . تلاش ما این است با فراهم کردن بسترهای قانونی، زمینه را برای رشد و تقویت احزاب فراهم کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: قانونی فعلی احزاب به فعالیت رسمی آنها فضای مناسب نمی دهد. احزاب می توانند در انتخابات نقش موثری داشته باشند اما در حال حاضر ما شاهد نقش آفرینی کم رنگ احزاب هستیم که همین نقش کم منجر شد تا در اصلاح قانون انتخابات برای احزاب جایگاهی در نظر گرفته نشود.

شجاعی ادامه داد: اشکال ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری که قرار بود در طرح اصلاح این قانون درمجلس مورد بررسی قرار گیرد این بود که قانون احزاب در کشورما نهادینه نشده است. اگر کار حزبی و قانون احزاب در کشور ما نهادینه شده بود طرح مجلس در اصلاح ماده ۳۵ هم قابل اجرا بود و مشکلی نداشت.

وی گفت: کمیسیون شوراهای مجلس تلاش دارد تا اصلاح قانون احزاب را به انتخابات سال ۹۲ برساند. این طرح پس از نهایی شدن طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.