طرح افزایش اختیارات نتانیاهو تصویب شد

کابینه رژیم‌صهیونیستی طرح افزایش اختیارات نخست‌وزیر را تصویب کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم‌پست ؛ با وجود انتقادات گسترده‌ای که نسبت به طرح افزایش اختیارات نخست‌وزیر در داخل سرزمین های اشغالی وجود داشت ، کابینه رژیم‌صهیونیستی با این طرح موافقت کرد.
 
بر این اساس نتانیاهو از این پس می‌تواند موضوعات مورد بحث در نشست‌های کمیته اجرایی کابینه را تعیین کند. او همچنین قادر خواهد بود که یک موضوع خاص را به دفعات در دستور کار این کمیته قرار دهد، با این امید که بالاخره یک بار این موضوع مورد پذیرش قرار گیرد، یا حداقل با ارائه مکرر، نتانیاهو بتواند از خروج کلی یک موضوع از کمیته جلوگیری کرده و از آن موضوع بهره‌برداری کند.
به علاوه، طرح جدید به نتانیاهو حق وتوی تصمیمات کمیته را داده و این اجازه را به وی می‌دهد که تصمیماتی را که کمیته وتو کرده، مجددا وارد میز مذاکره کند. نتانیاهو در صورت تصویب این طرح این اجازه را دارد تا رای خود در مورد تصمیمات کابینه را به صورت تلفنی اعلام کرده و تا ۱۲ ساعت نیز برای اصلاح رای خود زمان خواهد داشت.
 
“شلی یچیموویچ” رهبر حزب کار رژیم‌صهیونیستی هم با انتقاد از چنین طرحی، عنوان کرده است که این تغییرات “گام‌هایی بی‌سابقه و خطرناک است که تمام قدرت را در اختیار یک نفر قرار می‌دهد”.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.