طرح افزایش۲۰ نماینده جدید بعد از تعطیلات مجلس بررسی می‌شود

‘موید حسینی صدر’ یکی از طراحان پیشنویس جدید برای افزایش تعداد نمایندگان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، گفت: شاخص‌هایی نظیر جمعیت، تعداد روستاها و وسعت شهرستان از جمله مواردی است که در پیشنویس این طرح ذکر شده است.

وی تاکید کرد: افزایش تعداد نمایندگان به صورت عادلانه با توجه به شاخص‌های تعیین شده، می‌تواند اختلافات ناشی از آن را برطرف کند.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که افزایش نمایندگان جدید در چه مناطقی از کشورمان انجام می‌شود، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات اجرای این طرح شناسایی نشدن شهرستان‌هایی است که نیاز به افزایش تعداد نمایندگان دارد.

وی افزود: شهرستان خوی از جمله شهرستان‌هایی است که ۴۵۰ هزار نفر جمعیت و ۳۰۰ روستا دارد و به نظر یک نماینده برای این شهرستان کم است.

حسینی‌صدر با اشاره به این که براساس اصل ۶۴ قانون اساسی هر ۱۰ سال یکبار می‌توان ۲۰ نماینده به مجموع نمایندگان مجلس اضافه کرد، گفت: بر این اساس دولت لایحه‌ای را در سال گذشته به مجلس ارایه کرد، اما در صحن علنی مجلس به تصویب نرسید و این لایحه به کمیسیون امور شوراها بازگردانده شد.

وی با بیان این که برخی نمایندگان مجلس هشتم نیز به طور جداگانه طرح افزایش نمایندگان را مطرح کردند، گفت: این طرح نیز به دلیل آن که از تمامی جهات مورد کارشناسی دقیق قرار نگرفته بود، رای لازم را کسب نکرد.

سیام**۹۲۵۰**۱۴۷۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۵۳۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.