طرح امریکامشروعیت شهرکسازیها

فروردین ۱۴۰۳

بخش عمده ایی ازاین طرح درمناطق “ج” که اداره آن توسط اسرائیل انجام میشود به اجرا در خواهد آمد.


بخش عمده ایی ازاین طرح درمناطق “ج” که اداره آن توسط اسرائیل انجام میشود به اجرا در خواهد آمد وسر فلسطینیان همچون قبل بی کلاه خواهد ماند.
    
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،انجمن پژوهش های کاربردی”اریج” فلسطین با انتشار یافتن گزارشی ضمن اشاره به سیاستهای جانبدارانه آمریکا در مساله مذاکرات سازش و بی طرف نبودن این کشور در خصوص این مساله تاکید کرد، تلاشهای اخیر جان کری در زمینه مذاکرات سازش با هدف مشروعیت بخشیدن به ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی کرانه باختری صورت گرفته است.
به گزارش قدسنا به نقل از شبکه خبرها فلسطین این مرکز تاکید کرده است: طرح جان کری در زمینه مذاکرات سازش علاوه بر داشتن خطرات نهفته فراوان، به ساخت و سازهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری مشروعیت خواهد بخشید.بر اساس این طرح آمریکا حتی توقف موقت شهرکسازی را هم ازرژیم صهیونیستی برای آغاز مذاکرات سازش درخواست نکرده است.
در بخش دیگری از این گزارش آمده است در صورت موافقت فلسطینیان با شهرک های صهیونیست نشین درکرانه باختری،باتوجه به اینکه مساحت این شهرک ها مشخص نشده و رژیم صهیونیستی در آینده میتواند با ساخت و سازهای تازه در اطراف شهرکهای موجود مساحت آنها را چند برارکند.
این مرکزتاکید کرد:درحال حاضرشهرکهای صهیونیستی درمنطقه “ج” ۷۵% کل اراضی این منطقه را تشکیل می دهند. این گزارش بااشاره بطرح اقتصادی جان کری مبنی بر سرمایه گذاری ۴ میلیاردی برای توسعه زیرساختهای اقتصادی کرانه باختری تصریح شده است در صورت تحقق این امر قرار است بخش عمده ایی ازاین طرح درمناطق”ج” که اداره مسائل امنیتی و اداری آن توسط رژیم صهیونیستی انجام میشود به اجرا در خواهد آمد.وسر فلسطینیان همچون قبل بی کلاه خواهد ماند.
این گزارش در پایان تاکید میکند:طرح اقتصادی کری در واقع برای رونق بخشیدن به شرایط اقتصادی کرانه باختری نیست بلکه این طرح با هدف ایجاد شرایط مناسب جهت ادامه ساخت و ساز رژیم صهیونستی در اراضی کرانه باختری ووادار کردن فلسطینی ها به قبول این سیاستها به بهانه توسعه زیر ساختهای اقتصادی آنها ارائه شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.