طرح بیمه همگانی ایرانیان در دستور کار بهارستان قرار می‌گیرد

عضو کمیسیون عمران در مجلس از تهیه طرح دو فوریتی بیمه همگانی(درمانی-اجتماعی) ایرانیان در بهارستان خبر داد و گفت: این طرح سه‌شنبه آتی(۲۱ شهریورماه) به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.

سید بهلول حسینی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران از تهیه طرح بیمه همگانی(درمانی-اجتماعی) توسط تعدادی از نمایندگان با قید دو فوریت خبر داد و گفت: طرح بیمه همگانی درمانی و اجتماعی که تمامی ایرانیان داخل مرزهای کشور را در بر‌خواهد گرفت با قید دو فوریت سه‌شنبه آتی (۲۱ شهریور ماه) تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس خواهد شد.

 
وی در ادامه به بندهایی از این طرح اشاره کرد و افزود: براساس این طرح هر ایرانی که در داخل مرزهای کشور زندگی می‌کند، بدون آنکه مبلغی تحت عنوان حق بیمه بپردازد یک دفترچه درمانی با کارایی حداقل دفترچه‌های تامین اجتماعی خواهد داشت.
 
عضو کمیسیون عمران در ادامه اظهار داشت: براساس این طرح، هر ایرانی در شهرها بعد از ۶۵ سال و در روستاها بعد از ۶۰ سال از مستمری و حقوقی حدود ۳۰۰ هزار تومان برخوردار خواهند شد و در صورت فوت یا از کارافتادگی سرپرست خانواده، مستمری به خانواده‌های آنها پرداخت می‌شود.
 
نماینده مردم میانه در خصوص چگونگی تامین منابع مالی این طرح گفت: منابع مالی این طرح از ایجاد اولین تغییرات در هدفمندی یارانه‌ها تامین خواهد شد که طبق بررسی‌های صورت گرفته مبلغ مورد نظر برای هر فرد ۱۰۰۰۰ تومان در هر ماه است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: با اجرای این طرح سایر بیمه‌ها به صورت بیمه تکمیلی در می‌آید.
 
عضو کمیسیون عمران در خاتمه خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰ نماینده این طرح را امضاء کرده‌اند و سعی خواهیم کرد این طرح روز سه‌شنبه (۲۱ شهریور ماه) تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.