طرح «بیمه روی تخت بیماران» نیمه دوم فروردین سال آینده احیا می شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به اخبار منتشر شده مبنی براینکه بیماران از ۱۵ فروردین سال آینده روی تخت بیمه می شوند گفت: خوشبختانه در حال حاضر با حمایت های مجلس و دولت اجرایی شدن این طرح در زمان اعلام شده امری قابل اجراست.

حسن تامینی لیچایی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا(داناخبر) با توجه اعلام رییس سازمان بیمه سلامت ایرانیان مبنی براینکه بیماران از ۱۵ فروردین سال آینده روی تخت بیمه می شوند گفت: ما در سال های ۸۹-۹۰ یک تحربه نسبی از اجرای طرح«بیمه روی تخت بیماران» را با هدف اینکه تمام بیماران بستری شده در بخش هیا مختلف یمارستان ها باید بیمه داشته باشند اجرا شد اما به علت عدم تامین مالی بیمه و بسیاری مسایل دیگر اجرای این طرح با مشکل مواجه شد.

وی افزود: شرایط به گونه ای پیش رفت که عملا ادامه روند برای بیمه بسیار سخت شد و سازمان های بیمه گر به مشکلات متعددی مواجه شدند.

نماینده مردم رشت با اشاره به یکی از مشکلات عمده اجرایی نشدن این طرح گفت: در آن زمان وقتی این طرج اجرا شد بسیاری از مردم دیگر خود را بیمه نمی کردند و می گفتند هر وقت دچار بیماری شدند شاامل طرح« بیمه روی تخت بیماران» می شوند و دیکگر چه نیازی است که هزینه گزاف برای خود ایجاد کنند و این موضوع یک دونگانگی عظیمی را ایجاد کرد.

نماینده مجلس نهم در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر با حمایت های مجلس و دولت اجرایی شدن این طرح در زمان اعلام شده امری قابل اجراست.

وی در پایان در پاسخ به این سوال خبرنگار ما مبنی اظهار نظر برخی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی براینکه اجرای طرح بیمه بیماران روی تخت از ۱۵ فروردین سال آینده شعارگونه است گفت: مشکلات بسیاری در اجرای این طرح وجود دارد اما نمی توان بدین گونه قضاوت کرد زیرا با بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده و هم چنین حمایت دولت از برنامه های سلامت اجرایی شدن این طرح امکانپذیر است.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.