طرح بیمه همگانی به مجلس می رود

طرح بیمه همگانی به مجلس می رود | چاپ |
سه شنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۴:۴۹

بینا- نماینده مردم میانه در خانه ملت گفت: طرح بیمه همگانی (درمانی و اجتماعی) هفته آینده با قید دو‌فوریت به هیأت رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد.
به گزارش بینا، سید بهلول حسینی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: طرح بیمه همگانی درمانی و اجتماعی با قید دو‌فوریت هفته آینده به هیأت رئیسه مجلس تقدیم خواهد شد که بر اساس آن تمامی ایرانیان که در داخل مرزهای ایران زندگی می‌کنند، مشمول این بیمه خواهند شد.
وی افزود: بر اساس این طرح، هر ایرانی در شهرها بعد از ۶۵ سال و در روستاها بعد از ۶۰ سال از مستمری و حقوقی حدود ۳۰۰۰۰۰ تومان برخوردار خواهند شد و در صورت فوت یا از کار افتادگی سرپرست خانواده، مستمری به خانواده‌های آنها پرداخت می‌شود.
نماینده مردم میانه در خانه ملت با بیان اینکه در این طرح مردم مبلغی را تحت عنوان حق‌بیمه پرداخت نخواهند کرد، اظهار داشت: منابع مالی این طرح از ایجاد اولین تغییرات در هدفمندی یارانه‌ها تأمین خواهد شد که طبق بررسیهای صورت گرفته مبلغ مورد نظر برای هر فرد ۱۰۰۰۰ تومان در هر ماه است.
عضو کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: در این طرح بازنشستگان کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی نیمی از مستمری در نظر گرفته شده را دریافت کرده و کسانی که بالای خط فقر باشند نیز این مبلغ را یا به صورت ۵۰ درصد دریافت کرده و یا دریافت نخواهند کرد.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح سایر بیمه‌ها به صورت بیمه تکمیلی در آمده و در صورتی هم که حقوقی تحت عنوان بازنشستگی برای بیمه‌شدگان این بیمه‌ها در نظر گرفته شود این حقوق مستقل از حقوق در نظر گرفته شده در طرح مذکور خواهد بود.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.