طرح تازه اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان سعودی

۱۸اردیبهشت،

scholarships.jpg

«صندوق توسعه نیروی انسانی عربستان سعودی» قصد دارد با اجرای یک طرح تازه، امکان دسترسی فارغ‌التحصیلان این کشور را به مشاغل مناسب افزایش دهد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این طرح که «جاهز» به معنای «آماده» نام گرفته است در فاز اول، فارغ‌التحصیلان دختر و پسری را شامل می‌شود که با بورسیه تحصیلی «ملک عبدالله» از دانشگاه‌های خارجی فارغ التحصیل شده‌اند. به بیان دیگر تمرکز اصلی این طرح ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای دانشجویان فارغ‌التحصیل سعودی است که از دانشگاه‌های خارج از این کشور مدرک گرفته‌اند.

در حال حاضر کشور عربستان ۱۳۰ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در خارج از این کشور دارد که ۷۰ هزار نفر از آنها در ایالات متحده تحصیل می‌کنند.

کارشناسان صندوق توسعه منابع انسانی عربستان سعودی عنوان کردند: این طرح با همکاری وزارت علوم این کشور انجام می‌گیرد که ظرف دو هفته آینده جزئیات آن به طور رسمی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی عرب نیوز، فاز دوم این طرح نیز دانشجویان فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌های داخلی این کشور را دربر خواهد گرفت.

یکی از مقامات صندوق توسعه نیروی انسانی عربستان که نخواست نامش فاش شود، گفت: این طرح فرصت اشتغال‌زایی برای دانشجویانی را که پس از فارغ‌التحصیلی به کشور باز می‌گردند، فراهم می‌کند.

وی افزود: امیدواریم طرح «جاهز» بتواند خلاء زمانی بین اتمام تحصیل دانشجویان پس از بازگشت به کشور و یافتن شغل را به خوبی پر کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.