طرح تازه جمع‌آوری گوشی‌های قاچاق

۲۵م دیماه ،

از هفته آینده با اجرای مرحله تازه طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق و فاقد شبنم تمامی کالاهای IT قاچاق از بازار جمع آوری می‌شود.
به گزارش خبرنگار موبنا،‌ طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق و فاقد شبنم که بنا به درخواست بعضی از اتحادیه‌های کشوری و همچنین واردکنندگان و اصناف به تاخیر یک ماهه روبرو شده بود از ابتدای بهمن ماه سال جاری به اتخاذ تدابیر گسترده در کشور اجرا می‌شود.
سازمان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری مجمع عالی واردات به جمع آوری کالاهای قاچاق و همچنین گوشی‌هایی که فاقد شبنم می باشند، می‌پردازد.
همزمان با اجرای این طرح از اول بهمن ماه سال جاری، تمامی کالاهایی که فاقد طرح شبنم و همچنین برگه سبز گمرکی باشند از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.
همچنین درصورت ملاحظه هرگونه توزیع گوشی های قاچاق و یا کالاهایی که فاقد طرح شبنم باشند طبق جریمه‌های در نظر گرفته شده تمامی کالاهای کشف شده مصادره می‌شوند و شخص عرضه کننده به حداکثر تا دوبرابر بهای گوشی‌ها ثبت شده، جریمه نقدی می‌شود.
گوشی‌هایی شبنم دار موجود در بازار که فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش باشند نیز به عنوان کالای قاچاق شناسایی و ثبت می‌شود.
این درحالی است که کارشناسان این حوزه معتقدند در صورتی که حدود ۷۰ درصد از سهم بازار به قاچاقچیان این حوزه اختصاص یافته، چگونه می‌توان به جمع آوری بخش اعظم بازار پرداخت چرا که در این صورت تعادل بازار برهم می خورد و سبب افزایش قیمت‌های پی در پی تمامی محصولات در بازار می‌شود.
به گزارش موبنا، طرح جامع مبارزه با کالاهای قاچاق و فاقد شبنم قرار بود از اول دی ماه به صورت گسترده در بازار تلفن همراه کشور آغاز شود که در پی اجرای این طرح تمامی کالاهایی که فاقد طرح شبنم و همچنین برگه سبز گمرکی باشند از سطح بازار جمع آوری می‌شوند.
این در حالی است که به نقل از دست اندرکاران حوزه بازارتلفن همراه هم اکنون بالغ بر ۷۰ درصد از سهم بازارتلفن همراه در اختیار فعالان غیرقانونی و قاچاقچیان قرار دارد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.