طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی مراحل پایانی خود را طی می‌کند

۱۹م دیماه ،

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه نشست مشترک با وزیر و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه دربارهٔ بهبود کیفیت محصولاتی که به مردم عرضه می‌شود، بحث و بررسی شد.

وی در ادامه افزود: همچنین چگونگی حرکت به سمت بهره‌برداری از محصولات ارگانیک و بهبود شرایط در تمامی ابعاد مورد بررسی قرار گرفت .

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سلامت مردم موضوع بسیار مهمی است، خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از مسئولین ذیربط تشکیل شده تا استانداردهای لازم برای محصولاتی که به مردم عرضه می‌شود را بررسی کرده و روش‌های اجرایی آن نیز دیده شود، در صورت لزوم مجلس نیز برای آن بودجه در نظر می‌گیرد.

 لاریجانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر حضور احمدی‌نژاد در مجلس و احتمال آماده‌سازی فضا برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در این جلسه گفت: من رجال‌الغیب نیستم و نمی‌دانم که ایشان در این باره چه برنامه‌ای دارند اما رئیس‌جمهور  پیشنهاد کرد که گزارشی از مسائل کشور به مجلس ارائه دهد که کار خوبی است.

*** دولت باید علاوه بر بودجه سالانه بودجه چنددوازدهم ارائه کند

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر احتمال ارائه بودجه در ۲۷ دی ماه تصریح کرد: چنین بحثی تاکنون مطرح نشده است اما اصولا باید ۱۵ آذر بودجه به مجلس ارائه می‌شد و اکنون دولت باید دو نوع بودجه یعنی بودجه کل کشور و بودجه چند دوازدهم را ارائه دهد.

نماینده قم در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر مبارزه با مفاسد اقتصادی و تشکیل سازمانی در این راستا گفت: چند ماهی است که مرکز پژوهش ها و مراکز تخصصی دیگر روی این موضوع کار کردند و الان بررسی‌های نهایی در حال انجام شدن است و به نظر بنده گام موثری دربارهٔ جلوگیری از مفاسد اقتصادی است و ما در این جا بیشتر جرایم اقتصادی که از لحاظ حجم دارای گستردگی بوده و یا پیچیدگی‌هایی داشتند را مورد توجه قرار دادیم.

لاریجانی همچنین در پاسخ به سوالی دربارهٔ حوادث اخیر عراق گفت: این حوادث ابعاد گوناگونی دارد و موضوعی یک وجهی نیست و خطی که از بیرون تلاش می‌کند مسائل داخلی عراق را بر هم زند، دیده می‌شود لذا باید تلاش کرد با توجه به شرایط منطقه و تاثیرگذاری عراق در این عرصه این کشور بتواند اوضاع خود را سامان دهد.

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: اختلافات ممکن است بر کشور عراق لطمه بزند چرا که دشمنان این کشور در تلاشند تا اختلاف افکنی کرده و مشاجراتی را براه بیاندازند.

***پیشنهادی برای پیوستن به۲+۱ نداشته‌ام

لاریجانی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون از شما درخواست شده است که به ائتلاف انتخاباتی ۱+۲ بپیوندید، گفت: تاکنون پیشنهادی نشده و بنده نظری دربارهٔ این گروه ندارم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لاریجانی روز قبل و در همایش ملی «نقش مبارزه با جرایم اقتصادی در جهاد اقتصادی» به ضرورت تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: این مهم طبق قانون اساسی باید متصل به قوه قضاییه باشد و همچنین بخش‌های اطلاعاتی کشور همچون سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز در آن حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: برای تشکیل چنین سازمانی نیاز به اتصال به قوه قضاییه بوده و بخش‌های نظارتی کشور موظف به کمک می باشند و همچنین اشخاصی متخصص و مشاورین اقتصادی قوی در آن مشغول خواهند شد که البته این موضوع می‌تواند گسترش داشته باشد.

لاریجانی تاکید کرد: شاید لازم باشد طرح یک سازمان مبارزه با فساد اقتصادی را مدون کنیم.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.