طرح تفصیلی شهر اصفهان با جدیت دنبال خواهد شد

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۲۲۴۲

طرح تفصیلی شهر اصفهان با جدیت دنبال خواهد شد

استاندار اصفهان:

طرح تفصیلی شهر اصفهان با جدیت دنبال خواهد شد

باید به سمت توسعه کیفی اصفهان حرکت کنیم

خبرگزاری ایمنا: استاندار اصفهان گفت: به دلیل مشکلات موجود در شهر اصفهان در حال حاضر امکان توسعه ی کمی برای شهر وجود ندارد و باید به سمت توسعه ی کیفی حرکت کنیم.

دوشنبه ۱۷ آذر – ۱۰:۲۳

به گزارش ممتاز و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور، در جلسه کمیسیون ماده ی پنج که پیرامون طرح جامع مصوب شهر اصفهان برگزار شد،گفت: متاسفانه به دلیل عدم ابلاغ طرح بازنگری تفصیلی و طرح های متعدد در این خصوص، وضعیت صدور مجوز ساخت و ساز در شهر اصفهان مناسب نیست.
استاندار اصفهان با اشاره به تصویب طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان تصریح کرد: تصویب این طرح در جهت سلامت و توسعه منطقی، معقول و برنامه ریزی شده ی شهر می تواند مؤثر باشد.
وی به وجود برخی افراد به عنوان وکلای مالکان و همچنین تسهیل کننده های صدور پروانه ی ساخت، واسطه گران، دلالان و رشوه گیران اشاره کرد و اظهار داشت: نبود یک وضعیت با ثبات و پایدار باعث فعالیت این افراد شده است و امیدواریم با اتخاذ یک تصمیم نهایی مناسب این کار به طور کلی متوقف شود.
استاندار اصفهان تاکید کرد: با تصویب طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان از این پس با این افراد با جدیت برخورد خواهد شد.
زرگرپور با بیان اینکه در خصوص طرح های جامع و تفصیلی بررسی های زیادی صورت گرفته است، افزود: طرح جامع شهر اصفهان سال ۶۷ تصویب شده و عمر طرح هم ۱۰ سال است و بایستی ظرف مدت ۲ الی ۳ سال طرح بازنگری تفصیلی تصویب می گردید و از سال ۸۰ هم اجرایی می شد ولی متاسفانه بعد از گذشت ۲۵ سال از تصویب طرح جامع شهر اصفهان طرح بازنگری تفصیلی ابلاغ نشده بود که امروز خوشبختانه به تصویب رسید.
رسول زرگرپور با بیان اینکه شهر یک موجود زنده است و باید هر روز به آن رسیدگی شود، افزود: در صورت رسیدگی نادرست، رشد شهر غیر متناسب خواهد بود و معضلات زیادی را برای شهرداری، شورای شهر و شهروندان ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل رشد کمی نامتناسب در شهر مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، محدودیت های ترافیکی، بزهکاری و مسائل اجتماعی ایجاد شده است.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه ساخت و سازها باید بر اساس خواست ، مصلحت و منافع عام مردم باشد، افزود: توسعه ی شهرها نباید بر اساس منافع عده خاص صورت گیرد.
زرگرپور در ادامه با اشاره به اینکه منافع شهرها باید براساس مقتضیات و منافع عام مردم صورت گیرد، تصریح کرد: توسعه ی هر شهر در مقاطعی از زمانها معضلات و مشکلاتی دارد که باید در راستای حل آن مشکلات و معضلات برنامه ریزی شود.
استاندار اصفهان تصریح کرد: توسعه ی شهرها نباید با درآمد شهرداری ها گره زده شود و برای ایجاد درآمد پایدار در شهرداری ها باید راهکارهای دیگری در نظر گرفته شود.
مدیر ارشد استان به وضعیت اصفهان اشاره کرد و افزود: به دلیل مشکلات موجود در شهر اصفهان در حال حاضر امکان توسعه ی کمی برای شهر وجود ندارد و باید به سمت توسعه ی کیفی حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه کمیسیون ماده ی ۵ حق نداشت شهر را تا این مقدار توسعه دهد، تصریح کرد: در شهر با محدودیت هایی از قبیل آب، آلودگی هوا، ترافیک مواجه هستیم که به دلیل رشد کمی شهر بدون در نظر گرفتن رشد کیفی حاصل شده است.
زرگرپور افزود: با تصویب طرح بازنگری تفصیلی شهر اصفهان می توان اطمینان یافت که حداقل طی ۱۰ سال آینده توسعه و عمران شهر اصفهان در قالب طرح های مصوب کارشناسی شده ی قانونی خواهد بود.
استاندار اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: تصویب طرح تفصیلی در جهت سلامت و توسعه ی منطقی و معقول و برنامه ریزی شده ی شهر می تواند بسیار موثر باشد.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.