طرح تفصیلی شهر تهران در آستانه اصلاح

۰۹م آذر ،

کد خبر: ۵۳۳۰ تاریخ انتشار یافتن: پنج شنبه ۹ آذر۱:۱۴ صبح ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

رییس شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: پیش‌بینی تراکم اضافی در بافت‌های ناپایدار از طرح تفصیلی پایتخت حذف خواهد شد.

به گزارش نوساز، مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که در طرح تفصیلی تازه شهر تهران برای بافت‌های ناپایدار که یکی از سه شرط ریزدانگی، نفوذناپذیری و فرسودگی را دارد، تراکم اضافی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این تراکم اضافی به عنوان یک مشوق برای نوسازی بافت‌های ناپایدار در نظر گرفته شده، اما شورای شهر به دنبال حذف این موضوع است.

وی با بیان اینکه طی تغییراتی که در طرح تفصیلی اعمال شد، پهنه‌های R112 به R121 تبدیل و در نتیجه یک طبقه تراکم از این بابت به املاک ناپایدار اضافه شده است، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد بابت ناپایدار بودن بافت‌ها یک طبقه تراکم تشویقی صورت گیرد و از سوی دیگر با تجمیع پلاک‌ها باز هم تراکم اضافه شود، مجموعا یک ملک که باید در آن چهار طبقه ساخته شود، به هفت طبقه تبدیل می‌شود.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: این اقدام مغایر با تمامی برنامه‌ریزی‌های علمی طرح جامع شهر تهران است و میزان تراکم ساختمان‌ها در سطح مناطق را به هم می‌ریزد.

چمران با بیان اینکه شورای شهر به دنبال حذف امتیاز تراکم اضافی برای بافت‌های ناپایدار است، گفت: می‌توان به جای یک طبقه تراکم اضافی، تخفیف در عوارض را برای نوسازی بافت‌های ناپایدار در نظر گرفت.

وی یادآور شد: حذف تراکم اضافی در بافت‌های ناپایدار به زودی به صحن شورای شهر می‌آید و سپس به عنوان پیشنهاد به شورای عالی شهرسازی و معماری برای تصویب نهایی و اعمال در طرح تفصیلی، ارائه خواهد شد.

منبع: ایسنا


برچسب هابرچسب ها: طرح تفصیلی ، نقشه های طرح تفصیلی ، پهنه بندی ، جاوید ، تهران ، شهرداری



آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. شمشیرتوحیدی:

    اینجانب درسال۱۳۹۰ ملک شماره۲۴۶۱۶۰۰۲۵رادراثرتبلیغ وتشویق نهادهای مربوط به بافت فرسوده باهمسایه خود تجمیع وبااستفاده ازوام بافت فرسوده وفروش وسایل زندگی و تحت فشارشدیدقراردادن خود واعضای خانواده ازنظرمالی نسبت به نوسازی ملک فوق اقدام ودرهمان سال ازشهرداری محترم م۱۷تهران پایان کار گرفته ودرواحداحداثی جدیدساکن شدیم ولی خستگی این کارازتن مابیرون نرفته بااعلام طرح تفضیلی ملک ما نیز پهنهGفضای سبز اعلام شده باعنایت به مراتب فوق واینکه این محدوده کوچک باتراکم بسیار زیادونوسازی شدن اکثراملاک که بااستفاده از امتیاز بافت فرسوده انجام گرفته خواهشمندیم ازطرف کارشناسان محترم مورد بازنگری واصلاح قرار گیرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.