طرح تکمیل فرودگاه سمنان سوم خرداد به بهره برداری می رسد

۰۸م اسفند ،

ˈمحمود رسولی نژادˈ روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه های فرودگاهی در فرودگاه سمنان به خبرنگاران گفت: با توافق صورت گرفته مقرر شد روکش آسفالت و نیز افزایش طول باند فرودگاه سمنان با مشارکت استان سمنان همزمان با سالروز آزادی خرمشهر به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه این فرودگاه با هدف انجام پروازهای فوکر ۱۰۰ طراحی و آماده می گردد گفت: احداث ترمینال فرودگاه با زیربنای چهار هزار مترمربع با مشارکت مسوولان استان سمنان از دیگر توافقات است.

استاندار سمنان نیز گفت: مقرر شد سالن ترمینال فرودگاه سمنان با زیربنای چهار هزار مترمربع طراحی شود و در مرحله اول دو هزار مترمربع آن ساخته شود.

ˈعباس رهیˈ گفت: هزینه های اجرای این طرحها قرار شد با مشارکت شرکت فرودگاههای کشور پنجاه پنجاه تامین و هزینه شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه تکمیل و راه اندازی فرودگاه سمنان از مصوبات دور سوم سفر دولت است گفت: این پروژه بر اساس این مصوبه قرار است از صفر تا ۱۰۰ توسط شرکت فرودگاههای کشور انجام شود اما برابر توافق صورت گرفته استان سمنان نیز در این راه برای تسریع در تکمیل و بهره برداری مشارکت می کند.

پروژه های سیاختمان پلیس با زیربنای ۴۰۰ مترمربع، ساختمان ایمنی زمینی فرودگاه با زیربنای ۸۰۰ مترمربع، مامور سرای این فرودگاه با ۸۰ مترمربع روز سه شنبه با هزینه بیش از هشت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنین پروژه روکش آسفالت و افزایش طول باند فرودگاه سمنان نیز با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه آغاز شد.

فرودگاه سمنان در حال حضر دارای باندی به طول دو هزار و ۸۵۰ متر است که در طرح توسعه به سه هزار و ۴۰۰ متر افزایش می یابد.ک/۳

۵۹۹/۶۰۸

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.