طرح جامع “مسکن” در حال بازنگری است/ بازار” اجاره‌‌بها” بازار آرامی پیش‌بینی می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:

آخوندی گفت: بازنگری طرح جامع مسکن آغاز شده و هماهنگی‌های لازم با کمیسیون عمران در حال انجام است.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران در حاشیه سالگرد تأسیس بنیاد انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بازنگری طرح جامع مسکن در حال انجام است و پیش‌نویس این طرح به کمیسیون عمران مجلس ارائه شد.

وی در ادامه افزود: ایده این طرح به کمیسیون عمران ارائه شده و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد در تمامی مراحل این طرح با هماهنگی کمیسیون عمران صورت گیرد تا مشکلی در انجام این طرح ایجاد نشود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: مسکن اجتماعی به کمک مردم و با حمایت دولت و تأمین زیربناها انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسکن اجتماعی بازگشت به گفتمان امام(ره) و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است گفت: طی این فرمان گروه‌های هدف با پایین‌ترین سطح درآمدی شناخته و مسکن برای آنها ساخته می‌شود.

وی در ادامه افزود: انتخاب مسکن در محل‌های قابل سکونت از جمله ویژگی‌های مسکن اجتماعی به شمار می‌رود.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: مسکن اجتماعی باید در ترکیب بافت‌های فرسوده شهری ساخته شود و بنیاد مسکن با توجه به تجارب بسیار خوب خود در دوره‌های قبل با کمک مردم اقدام به آغاز ساخت مسکن اجتماعی می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت اقدام به تأمین منابع مالی موردنیاز این طرح می‌کند گفت: ما در دولت از جهت تأمین منابع هیچ مشکلی نداریم و بنیاد مسکن با اعلام بودجه موردنیاز این اعتبارات را تأمین می‌کند.

وی در ادامه افزود: بنیاد مسکن مدل‌های مختلف از انجمن‌ها را به کار می‌گیرد و با همکاری مردم اقدام به ساخت مسکن اجتماعی می‌کند.

آخوندی در ادامه تصریح کرد: برآورد اولیه برای مسکن اجتماعی ساخت یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن طی یک دوره ۱۰ ساله است که بنیاد مسکن با مطالعات بیشتر آمار دقیق‌تر را اعلام می‌کند.

وی در خصوص وضعیت بازار اجاره‌بها گفت: اقتصاد آرامی پیش‌رو داریم و من هیچ حرکت تندی را در این بازار پیش‌بینی نمی‌کنم و تمامی شاخص‌های اقتصادی روند کندی را برای این بازار نشان می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: ‌امام و مقام معظم رهبری همواره تأکید کرده‌اند که دولت نباید بیهوده در بازار دخالت کند و این اقدام را کار ناپسندی اعلام کرده‌اند.

آخوندی خاطرنشان کرد: ما پیگیر افزایش تسهیلات توسط بانک مرکزی هستیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.