طرح زمانبندی حرکت اتوبوسها امسال اجرا می‌شود

 پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه زمان بندی دقیق حرکت و رسیدن به مقصد اتوبوس ها از اهداف قدیمی مدیریت شهری بوده است گفت: با استفاده از GPS و هوشمند سازی اتوبوسها ، طرح زمان بندی حرکت آنها امسال در تهران اجرایی می شود که به صورت پایلوت ابتدا این طرح در اتوبوسهای منطقه شهر ری اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس این طرح ، با نصب تابلوهای نشانگر در ایستگاهها ، مبادی و مقاصد ، زمان دقیق رسیدن اتوبوسها و زمان سفر، برای مسافران مشخص می شود و به طور دقیق می توان مشخص کرد که هر یک از اتوبوس ها در چه بخش از مسیر قرار دارند.

سنندجی تصریح کرد: پس از اجرای این طرح به صورت پایلوت، تلاش می‌کنیم که زمانبندی حرکت اتوبوس ها در سایر مناطق نیز اجرایی شود و بتوانیم در کل شبکه اتوبوسرانی این مهم را اجرایی کنیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: برای مسافران حمل و نقل عمومی به موازات ایمنی، راحتی ، مقرون به صرفه بودن، سرعت و زمان سفر بسیار مهم است و ما باید با استفاده از تجربیات دنیا شرایطی را فراهم  کنیم که ضمن افزایش سرعت حرکت اتوبوسها و کاهش زمان سفر، زمانبندی دقیق حرکت آنها را نیز مشخص کنیم تا شهروندان بتوانند زمان رسیدن به مقصد را به راحتی محاسبه کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.