طرح سؤال از رئیس‌جمهور با ۹۳ امضا تسلیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود/ عدم تزریق به‌موقع ارز علت طرح سؤال

مسئول جمع آوری امضا برای طرح سؤال از رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح سؤال از رئیس‌جمهور به امضای ۹۳ تن از وکلای ملت رسیده است، گفت: این طرح را روز چهارشنبه یا یکشنبه ۲۳ مهر تسلیم هیئت رئیسه خواهیم کرد؛ آشفتگی بازار ارز و دلار و عدم تزریق به‌موقع ارز به بازار و گرانی‌های اخیر پرسش مورد‌نظر نمایندگان است.

محمد دامادی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور تاکنون ۹۳ امضا دارد از احتمال افزایش امضاهای این طرح تا بیش از ۱۱۰ امضا خبر داد و اظهار داشت: این طرح را روز چهارشنبه ۱۹ مهر یا یک‌شنبه هفته آتی ۲۳ مهر تسلیم هیئت رئیسه خواهیم کرد تا در دستور کار مجلس قرار گیرد.

 
وی با بیان اینکه در طرح سوال از رئیس‌جمهور تنها یک سوال مطرح است، خاطرنشان کرد: آشفتگی بازار ارز و دلار و عدم تزریق به‌موقع ارز به بازار و گرانی‌های اخیر  پرسش مورد‌نظر نمایندگان است.

عضو کمیسیون عمران در خصوص اینکه در مجلس هشتم شاهد بی‌ثمر بودن طرح سوال از رئیس‌جمهور بودیم و نمایندگان پاسخ‌های احمدی‌نژاد را توهین‌آمیز تلقی کردند، تصریح کرد: نمی‌توان این موضوع را عطف به‌ماسبق کرد چرا که در حال‌ حاضر آیین‌نامه داخلی مجلس  اصلاح شده و قطعا مانند گذشته نیست لذا رئیس‌جمهور باید پاسخ‌های قانع‌کننده به نمایندگان ارائه دهد.

گفتنی است طبق آینن‌نامه مجلس، برای سؤال از رئیس‌جمهور حداقل به امضای ۷۴ نماینده نیاز است.

لازم به یادآوری است برای نخستین بار طرح سوال از رئیس جمهور در اسفند‌ ماه سال گذشته، احمدی‌نژاد را به مجلس کشاند که در صورت نهایی شدن طرح سؤال اخیر، احمدی‌نژاد برای دومین‌ بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی بهارستان پاسخگوی وکلای ملت خواهد بود البته برخی از نمایندگان مجلس نیز بر این باورند که در شرایط فعلی و با توجه به آشفتگی بازار، طرح سؤال از رئیس‌جمهور نمی‌تواند چندان به صلاح کشور باشد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.