طرح عروسی‌های مذهبی

۲۴اردیبهشت،

سرپرست مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن از تدوین طرح عروسی‌های مذهبی و ارائه آن به سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، علی اصغر شعاعی در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به ارائه طرح‌هایی به نهادهای قرآنی کشور اظهار کرد: سرباز مسجد طرحی است که در آن قاریان، حافظان و طلبه‌ها مدت سربازی خود را در مساجد به عنوان مدیر فرهنگی و قرآنی می‌گذرانند. این طرح سبب می‌شود مساجد در هیچ ساعتی از شبانه‌روز تعطیل نشود و از توانمندی نیروهای قرآنی بهتر استفاده شود. سرپرست مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن عنوان داشت: طرح سرباز مسجد به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده و از سوی این وزارت تأیید شده است. طرح سرباز مسجد در کشور طی جلسه‌ای با حضور اعضای ستاد اقامه نماز و سایر ارگان‌ها مورد بررسی قرار گرفته ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی با اشاره به طرح عروسی‌های مذهبی عنوان داشت: این طرح به سازمان تبلیغات اسلامی ارائه شده و معنای آن این است که علاوه بر اینکه در عروسی‌های ما نباید گناه باشد بلکه باید عوامل و ابزاری معنوی مانند نکات قرآنی، مداحی، قرائت قرآن، مسابقات و موارد دیگر جایگزین گناهان شود. احیای شب عاشورا از دیگر طرح‌های دانشگاه بوده که هنوز به مکانی ارائه نشده ولی از سوی دانشگاه پیگیری‌های متعددی از سوی فعالان قرآنی این دانشگاه برای اجرایی شدن آن صورت گرفته است.وی عنوان داشت: احیای شب عاشورا دو سال در حرم حضرت معصومه(س) همزمان با حرم امام رضا(ع) و کربلا برگزار شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.