طرح غربالگری اختلالات بینایی از ابتدای آبان/ خانواده‌ها هزینه‌ای نمی‌دهند

ممتاز نیوز: رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور از اجرای طرح غربالگری اختلالات بینایی و تنبلی چشم در ابتدای آبان به مدت یک ماه در سطح کشور خبر داد و گفت: خانواده‌ها برای این طرح هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

کاظم نظم‌ده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اقدامات سازمان بهزیستی در سه دهه گذشته در حوزه‌های پیشگیری اظهار داشت: فعالیت‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است که توانسته‌ایم از بسیاری معلولیت‌ها ، نابینایی‌ها و ناشنوایی‌ها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: در دو دهه گذشته بیش از ۲۳ میلیون کودک ۳ تا ۴ سال در طرح غربالگری نابینایی حضور داشته‌اند که از این تعداد حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک دچار اختلالات بینایی شده بودند که در نهایت شناسایی و درمان شدند.

نظم‌ده بیان داشت: امسال نیز مانند سنوات گذشته از اول آبان طرح غربالگری بینایی در کشور شروع خواهد شد که خانواده‌ها می‌توانند با حضور در مراکز در نظر گرفته شده و بدون پرداخت هزینه کودکان خود را در این طرح آزمایش کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی کشور ادامه داد: علاوه بر اینکه از ابتدای آبان به مدت یک ماه طرح غربال گرایی در کشور اجرا خواهد شد در طول سال نیز مراکز دائمی بهزیستی این کار را انجام خواهند داد.

وی افزود:  مـمتاسفانه  قبل از سال ۹۰ اعتبارت حوزه پیشگیری از سوی مسئولان وقت قطع شد که با تغییر ساختار سازمان بهزیستی کشور و  دوره جدید، مجدداً اعتبارت خوبی برای این بخش پیش بینی شده است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.