طرح های مطالعاتی آب کهگیلویه تحولی عظیم در حوزه کشاورزی ایجاد می کند

سیدˈناصررضاییˈروز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح مطالعاتی آب شهرستان، که از سال ۱۳۹۰ مطالعات آنها شروع شده اظهار داشت: هدف این طرح ها شناسایی کامل ظرفیتهای آب، شناسایی محلهای مناسب برای سیل بند و احداث سد، نیروگاه های برق آبی و شبکه های آبیاری و زهکشی در سراسر شهرستان است.

وی این پروژه ها را شامل مطالعه تامین آب شرب شهرهای دهدشت و چرام از سد کوثر تا افق۱۴۱۰، سد مخزنی مارون ۲ و مطالعه احداث سد صیدون برای تامین آب زمین های اسفندان، درغک و دیشموک برشمرد.

رضایی پروژه تامین آب شرب دهدشت و چرام را یکی از طرح های اولویت دار این شهرستان ها برشمرد و گفت: این پروژه از مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری است که مطالعات فاز اول آن انجام شده و مراحل تخصیص آب از سد کوثر پایان گرفته و تا افق ۱۴۱۰ یک منبع پایدار برای تامین آب شرب دو شهرستان چرام و کهگیلویه خواهد بود.

وی پروژه مطالعاتی سد مارون ۲ را یکی دیگر از طرح های مطالعاتی مهم در دست اجرا ذکر کرد و گفت: با توجه به مکان مناسب ساخت این سد در محل تلاقی رودخانه لوداب با مارون در صورت اجرایی شدن این طرح، تامین آب کشاورزی دشت های کهگیلویه و چرام تا افق ۱۴۵۰ تامین خواهد شد.

فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه ساخت این سد تحول اقتصادی در درآمد مردم منطقه ایجاد خواهد کرد گفت: این سد زمینه کنترل سیلابها، ساخت امکانات تفریحی و سیاحتی با توجه به جذابیت توریستی منطقه و تولید نیروی برق آبی را فراهم خواهد کرد.

رضایی مطالعه احداث سد صیدون را با توجه به با صرفه و توجیه پذیر بودن محل احداث، از لحاظ اقتصادی بسیار مفید دانست و گفت: مطالعات این طرح از طریق آب و برق خوزستان انجام گرفته و با هماهنگی وزارت نیرو این سد در محدوده جغرافیایی شهرستان کهگیلویه احداث خواهد شد.

۷۵۳۱/۶۲۷/۶۷۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.