طرح های ویژه کنترل قیمت و مبارزه با گرانفروشی اعلام شد

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان:

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان تاکید کرد: برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، ابتدا باید کاری کنیم که قیمت عوامل تولید تغییر نکند.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا‌‌، محمد حسن نکویی مهر با بیان اینکه برخی عوامل مانند قیمت ارز و قیمت های جهانی خارج از کنترل است ، افزود : برخی تغییر قیمت ها می تواند منطقی و بر مبنای تغییرقیمت مواد اولیه ، عوامل تولید، قیمت های جهانی،‌ تغییر نرخ ارز و مانند آن باشد که به افزایش قیمت کالا منجر می شود.

وی افزود: در این حالت برای حمایت از تولید که خود حمایت از مصرف کننده هم تلقی می‌شود، قیمت ها در حداقل خود و بر اساس معیارهای کارشناسی اصلاح می شود.
نکویی مهر گفت : افزایش تقاضا اعم از مصرفی و سرمایه ای ، نقدینگی، مخارج و بودجه دولت از دیگر عواملی محسوب می شود که در بروز بیماری تورم و گرانی دخیل و موثر است.

وی اظهار داشت: باید مدیریت و برنامه ریزی اساسی به منظور کنترل بازار صورت گیرد تا جلوی افزایش قیمت کالاها در بازار گرفته شود.

نکویی مهر با تفکیک تورم و گرانفروشی ، افزایش قیمت ها را ناشی از این دو عامل برشمرد وگفت: برای کنترل و برخورد با گرانفروشی ، حدود ۶۰۰ هزار گزارش سالانه مردمی دریافت می شود و مراکز سامانه تلفن ۱۲۴ نیز در اکثر نقاط شهری کشور یعنی در بیش از ۴۰۰ نقطه مستقر است و در کمتر از یک ساعت، رسیدگی به شکایات‌ آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر این بیش از سه هزار بازرس به اضافه ۲هزار بازرس صنفی و بیش از ۵ هزار ناظر افتخاری به ما در بازرسی ها کمک می کنند.
نکویی مهرهمچنین ازاجرای دو طرح این سازمان برای کنترل بازار خبر داد و اضافه کرد : از این پس طرح تشدید نظارت و نیز پلمپ واحدهای متخلفی که تخلف خود را تکرار می کنند ، به اجرا درمی آید.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.