طرح وحدت و تقریب مقدمه دیگر طرحهای اسلامی است/عراق باید مرکز تقریب باشد

۰۱م آذر ،

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به توطئه های تفرقه افکن برای جهان اسلام طرح وحدت و تقریب را مقدمه دیگر طرح های اسلامی توصیف کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت الله اراکی روز قبل، در دیدار با جمعی از شخصیتهای عراقی بر لزوم نهادینه شدن تقریب در جهان اسلام تاکید کرد و گفت: عراق باید مرکز تقریب در جهان اسلام باشد.
 
“ابراهیم الجعفری” رئیس ائتلاف ملی عراق نیز در دیدار با دبیرکل مجمع تقریب با تقدیر از تلاشهای کشورمان برای حل بحران سوریه بر ضرورت پیگیری مصوبات کنفرانس سوریه در تهران و حل
دشمنان تلاش دارند درگیری “اسلامی – صهیونیستی” را به درگیری “اسلامی – اسلامی”مبدل ساخته و تفرقه و تنش در بین مسلمانان را گسترش دهند
این بحران از طریق گفتگو تاکید کرد.
 
آیت الله اراکی در دیدار دیگری که در محل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد، با شیخ جواد خالصی از علمای برجسته عراق دیدار و پیرامون مسائل مختلف جهان اسلام به بحث و تبادل نظر پرداخت.
 
وی در این دیدار با اشاره به تلاشهای دشمنان اسلامی و خصوصا نقشه های صهیونیستی – امریکایی در دوران کنونی، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش دارند درگیری “اسلامی – صهیونیستی” را به درگیری “اسلامی – اسلامی”مبدل ساخته و تفرقه و تنش در بین مسلمانان را گسترش دهند؛ مهمترین سیاست در حال حاضر طرح وحدت و تقریب بین مسلمانان است و این طرح می تواند به عنوان مقدمه دیگر طرح های اسلامی مطرح گردد.
 
دبیرکل مجمع تقریب افزود: چالشهایی که در برابر این طرح قرار دارد بیشتر جنبه داخلی دارد که از جهل و نادانی و نفس های مریض و مغرض نشئت می گیرد.
 
آیت الله اراکی در ادامه عراق را مرکز و پایتخت تقریب در بین مذاهب اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: عراق اینک به جبهه فتنه های مذهبی و رویارویی پیروان مذاهب اسلامی تبدیل شده است که نقش علما برای نهادینه ساختن طرح تقریب و توسعه آن بیش از پیش نمود می یابد.
 
وی به تلاشهای مجمع تقریب برای وحدت آفرینی در عراق اشاره کرد و گفت: برای تاسیس مجلس اعلای تقریب در عراق با مشارکت علمای مذاهب مختلف اسلامی در هفته وحدت امسال، تلاشهایی صورت گرفته که نیازمند حمایت علما و اندیشمندان از این طرح می باشد.
 
دبیرکل مجمع تقریب در ادامه به برنامه این مجمع برای هفته وحدت اشاره و تصریح کرد: از مهمترین موضوعاتی که در کنفرانس امسال مورد بررسی قرار خواهد گرفت بررسی راهکارهای حل بحران سوریه و اجرای عملی آن است؛ لذا از همه علمای امت اسلامی اعم از شیعه و سنی دعوت می کنیم در این راستا راه حل هایی ارائه دهند تا این تلاشها به سرانجام برسد.
 
گفتنی است در این دیدار دکتر محمد مهدی تسخیری مشاور رسانه ای و محمد حسن تبراییان معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.