طرح پرورش ماهی در قفس در روستای زردین اجرا شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد محمد علی مبینی گفت: در راستای ترویج و توسعه آبزی پروری در استان و حمایت از ابزی پروران مدیریت شیلات استان آمادگی کامل خود را در زمینه اختصاص تسهیلات وهمچنین اموزش تولید محصولات آبزی پروری به علاقه مندان تولید ماهی در استان اعلام میکند.

وی در ادامه به آبزی پروران استان توصیه نمود ماهی تولید خود را در قفس پرورش دهند .

مبینی در این خصوص افزود: با ذخیره نمودن آب کشاورزی و با ایجاد و نصب قفس پرورش ماهی میتوان باسهولت و کیفیت بهتر ماهی پرورش داد

وی افزود: در حال حاضر در روستای زردین استان و با استفاده از سیستم نصب قفس در استخر ذخیره آب کشاورزی این روستا و با رهاسازی ۲۰۰۰ قطعه بچه ماهی قزل الا در قفس موجب گردید تولیدی در حدود ۸۰۰ کیلوگرم را در برداشته باشد .

وی در خصوص فواید این روش افزود: استفاده از این روش بیشتر در خلیج ها و رودخانه ها مرسوم است که میتوان همزمان چند گونه ماهی را با هم پرورش داد از جمله مزایای استفاده از این سیستم سهولت در امرغذا دهی و صید ، مدیریت در زمینه کنترل بیماریها همچنین صرف هزینه کمتر نسبت به ایجاد استخر های خاکی و بتونی و استفاده از منابع ابهای طبیعی و نیمه طبیعی است.

مدیریت شیلات استان یزد آمادگی کامل دارد تا تجربیات بدست امده در زیمنه پرورش ماهی در قفس را در اختیار آبزی پروران و همچنین علاقه مندان به این کار قرار دهد. ک/۱

۶۵۰/۱۹۶۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.