طرح پزشک خانواده منطقه ای اجرا می شود

فروردین ۱۴۰۳

در مناطقی که هنوز برنامه پزشک خانواده به صورت آزمایشی آغاز نشده است طرح پزشک خانواده منطقه ای برای ارائه خدمات اجرا می شود.

دکتر سید حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه طرح پزشک اقماری اصطلاح غلطی است، گفت: نام درست این طرح پزشک خانواده منطقه ای است به این معنا که در یک منطقه خدمات درمانی به صورت جامع توسط تعاونی پزشکان ارائه می شود و سرانه آن منطقه در اختیار پزشکان قرار می گیرد و خدمات سطح یک و دو پزشک خانواده را ارائه می دهند. 

وی در خصوص مشکلات این طرح با برنامه پزشک خانواده شهری یا روستایی افزود: در برنامه پزشک خانواده قرار داد سازمانهای بیمه گر و وزارت بهداشت با پزشکان به صورت تک تک بسته می شود ولی در طرح پزشک خانواده منطقه ای قرارداد برای ارائه یک بسته خدمات بسته می شود. باید توجه داشت که این روش انتخاب شده در مناطقی است که گروه پزشکی به صورت کامل مستقر نمی شود و خدمات را به صورت بسته ای از یک گروه خریداری می کنیم حالا ممکن است که این گروه پزشکی خودشان خدمات را ارائه دهند یا خدمات را به نوعی از شهرستان های بزرگتر بخرند و به جای آن سرانه پرداخت کنند. 

امامی رضوی با بیان این که این برنامه در استانهایی که پزشک خانواده به صورت آزمایشی آغاز نشده است اجرا می شود عنوان کرد: این طرح مصوبه شورای عالی معاونت را گرفته است و سازمان های بیمه گر هم سرانه را در اختیار گروه ها قرار خواهند داد و به زودی این طرح آغاز می شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.