طرح پزشک خانواده در مازندران در مرحله عقد قرارداد باپزشکان قرار دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر ˈ محمد مهدی ناصحی ˈ روز یکشنبه در نشست مشترک ستاد اجرایی کشوری و استانی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در ساری ، افزود : عقد قرارداد سطح ۲ و ۳ شامل قرارداد با پزشکان متخصص و فوق تخصص و واحدهای پاراکلینیک نیز ظرف یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت نام سه هزار و ۴۵۱ پزشک و پیراپزشک در طرح پزشک خانواده استان ، اظهار داشت : ۳۳۷ پزشک متخصص ، ۹۴۱ پزشک عمومی ، ۸۵۸ ماما ، ۲۹۴ پرستار و یکهزار و ۲۱ نفر در سایر رشته ها در این طرح ثبت نام کردند.

ناصحی اجرای طرح پزشک خانواده را در ایران اسلامی تکلیف قانونی دانست و گفت : وزارت بهداشت با مشارکت وزارت تعاون شرایط را برای اجرای این طرح فراهم کرد و در اواخر سال گذشته مقدمات اجرای این طرح در مازندران آغاز شد.

وی با اشاره به تشکیل ستادهای راهبردی و اجرایی در مازندران ، اظهار داشت : باتوجه به هماهنگی و تعامل مناسب با مدیران سازمان های بیمه گر ، توانستیم به موفقیت های خوبی دست یابیم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، برگزاری جلسات توجیهی با پزشکان، بهبود استاندارد مراکز مجری طرح ، خرید دو هزار دستگاه رایانه و ۴۵۰ دستگاه لب تاپ را از جمله اقدامات صورت گرفته برای اجرای این طرح برشمرد و گفت : در مجموع برای خرید تجهیزات و ملزومات اداری، پزشکی و آزمایشگاهی ۷۷ میلیارد ریال هزینه صرف شد.

وی ، هدف از برپایی این نشست را بازدید مسولان وزارت بهداشت از روند اجرای طرح پزشک خانواده در مازندران اعلام کرد و افزود : امیدواریم با توجه به تلاش های صورت گرفته در زمینه اجرای این طرح ، برآورد مثبتی در پایان بازدید به عمل آید.

نشست مشترک ستاد هماهنگی و ستاد اجرایی مازندران با ستاد اجرایی کشوری برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با حضور تعدادی از مسولان و مدیران وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر در محل دانشگاه علوم پزشکی مازندران واقع در ساری برگزار شد.ک/۲

۵۱۹/۱۶۵۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.