طرح «FBI» برای جاسوسی از کاربران اینترنتی

۱۱اردیبهشت،

نیروهای اجرایی دولت آمریکا درحال آماده کردن طرحی می باشند که شرکت‌هایی چون «گوگل» و «فیس‌بوک» را وادار می‌کند مسیرجاسوسی پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی» را تسهیل کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیروهای اجرایی دولت آمریکا در حال آماده کردن طرحی می باشند که شرکت‌هایی چون «گوگل» و «فیس‌بوک» را وادار می‌کند مسیر جاسوسی پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی» را تسهیل کنند. به گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، مقامات کنونی و سابق آمریکا خبر دادند که مقامات پلیس آمریکا در حال آماده کردن لایحه‌ای می باشند که به شرکت‌هایی چون «فیس‌بوک» و «گوگل» اعمال فشار می‌کند تا به پلیس آمریکا اجازه دهند بر ارتباطات آنلاین کاربران اینترنتی نظارت داشته باشد.

طرح تازه نیروهای اجرای قانون به پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف بی آی» این اجازه را می‌دهد که در ارتباطات آنلاین کاربران اینترنتی استراق سمع کند و شرکت‌هایی که از دستورات استراق سمع سرپیچی کنند مؤاخذه می‌شوند. لایحه مذکور مجوز دادگاهی برای دولت آمریکا صادر می‌کند تا از ارتباطات آنلاین اشخاصی که فکر می‌کند مظنونان‌ تروریستی می باشند، جاسوسی کند.

طبق پیش‌نویس این طرح، دادگاه می‌تواند یکسری جریمه‌هایی که از ده‌ها هزار دلار آغاز می‌شود را بر شرکت‌هایی تحمیل کند که از دستورات استراق سمع اف‌بی‌آی از کاربران اینترنتی سرپیچی می‌کنند. بر اساس این گزارش، شرکتی که ظرف مدت تعیین شده شرایط استراق سمع از کاربران اینترنتی را فراهم نکند، به طور خودکار با بازجویی قضایی روبه‌رو می‌شود و در نهایت جریمه می‌شود و بعد از ۹۰ روز، جریمه پرداخت نشده به صورت روزانه دو برابر می‌شود.


نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.