طلاب خارجی به دست آیت‌الله سبحانی معمم می‌شوند

تاریخ نشر: دوشنبه ۸ آبان   | مشاهده : ۸  | سایر خبرهای دین و اندیشه ارسال به دوستان
طلاب خارجی به دست آیت‌الله سبحانی معمم می‌شوند

هم‌‌زمان با عید خجسته غدیر خم، گروهی از طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه به دست حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی عمامه‌گذاری می‌کنند. گروهی از طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه هم‌زمان با عید خجسته غدیر خم، به دست…

هم‌‌زمان با عید خجسته غدیر خم، گروهی از طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه به دست حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی عمامه‌گذاری می‌کنند.
گروهی از طلاب غیر ایرانی مجتمع آموزش عالی فقه هم‌زمان با عید خجسته غدیر خم، به دست حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، ملبس به لباس مقدس روحانیت می‌شوند.

در این مراسم که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه جاری شروع می‌شود، ۳۵ نفر از طلاب مجتمع آموزش عالی فقه (حجتیه) از ملیت‌هایی مانند افغانستان، پاکستان، هندوستان، اندونزی، نیجریه، گینه و ماداگاسکار به لباس روحانیت ملبس می‌شوند.

گذراندن ۱۱۰ واحد درسی و حدود چهار سال تحصیلی از شرایط لازم برای ملبس شدن طلاب مجتمع آموزش عالی فقه است که علاوه بر آن از طلابی که قصد تلبس به لباس مقدس روحانیت را دارند، امتحانات ویژه برای اثبات سطح علمی، ارزیابی احکام، قرآن و تجوید نیز به عمل می‌آید.

«محمد باری» از کشور گینه که چهارده سال در جامعهالمصطفی حضور دارد، گفت: عدالت، انصاف و تقید به امور دینی از جمله انتظاراتی است که مردم گینه از یک روحانی مبلس دارند که امیدوارم بتوانم از عهده این انتظارات برآیم.

«ریدوان رضوان» از کشور اندوزی، لباس روحانیت را به عنوان یک محافظ معنوی برای طلاب دانست و ابراز داشت: تلبس به این لباس باعث می‌شود تا از بسیاری از کارها دوری کنم و اهتمام به بسیاری از کارهای دیگر که مورد رضایت خداوند است، داشته باشم.

در ادامه، «موسی امینی» از افغانستان با بیان اینکه طلبه بدون لباس همانند سربازی بدون سلاح است، اظهار داشت: عقیده دارم که دیر اقدام به تلبس کردم، چرا که از مسئولیت سنگین آن می‌ترسیدم، اما اکنون به لطف خداوند امیدوارم که از بتوانم از عهده آن برآیم.

«ریاندی»، مدیر مدرسه علمیه «انصار الامام المهدی» در شهر مسیحی‌نشین مرونداوا که طی فعالیت سه ساله تبلیغ که در شیعه شدن ۱۵۰ نفر نقش داشته است، با بیان اینکه نوزده سال در جامعهالمصطفی حضور دارد، اذعان داشت: هرچند که در این مدت به تبلیغ مردم کشورم در مناسبت‌های مذهبی اهتمام داشتم، اما نگاه مردم کشورم به یک روحانی شیعی و میزان ارتباطی که با او برقرار می‌کنند، مرا بر آن داشته است که به لباس پاک روحانیت در آیم.

فارس

گردآوری : گروه اینترنتی ممتازنیوز


دین و اندیشه
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.