طلاب نخبه پژوهشگر شناسایی می شوند

جام جم آنلاین: مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: معاونت پژوهش حوزه با بررسی های دقیق و تعیین معیارهای برتر، اقدام به شناسایی و پرورش طلاب مستعد و نخبه پژوهشگر سراسر کشور می کند.

به گزارش روز جمعه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رسا ، سیدحسین اسحاقی، مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران،  در مراسم افتتاحیه شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: با شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزه های علمیه خواهران، همه ساله همایش هم اندیشی پژوهشگران برتر به صورت تخصصی برگزار می شود.

وی با بیان این که سمت و سوی فعالیت های پژوهشی در گام نخست در جهت آموزش و مهارت افزایی تخصصی پژوهشگران متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: با این جهت گیری، تربیت طلاب پژوهشگر کارآمد، متخصص و آشنا به روش، منابع و فنون پژوهش دور از دسترس نیست.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در خصوص ماهیت و عملکرد شوراهای علمی ـ پژوهشی استانی گفت: نظر به این که همسویی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری های پژوهشی در استان ها در جهت رسیدن به آرمان ها و اهداف پژوهشی بسیار ضروری بود؛ از این‌رو شوراهای علمی پژوهشی با هدف به کارگیری چهره‌های شاخص و مقبول پژوهشی استانی و بهره مندی از خرد جمعی در تصمیمات پژوهشی شکل گرفت.

وی همچنین با اشاره به تشکیل هسته های پژوهشی با گرایش‌های فلسفه، قرآن، تفسیر علوم قرآنی، فقه و اصول، تاریخ اسلام، معارف و مطالعات زنان در حوزه‌های علمیه خواهران گفت: هسته‌های پژوهشی، با حضور جمعی از طلاب تشکیل شده‌اند که در محورهای خاص عقیدتی و علوم اسلامی و انسانی به تحقیق می‌پردازند و بر طرح‌های پژوهشی نیز نظارت دارند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.