طلاق، ثمره ی عقاید بی اساس والدین در تحمیل ازدواج – اخبار اجتماعی

در پیچ و خم مراکز مشاوره طلاق به جوانانی برمی خوریم که در حین جوانی درخواست طلاق داده اند و سبب ویرانی زندگی شان را به گردن والدین خود و عقاید بی پایه و اساس آنها می اندازند.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، ازدواج های اجباری بیشتر در مناطق محروم و سنتی اعمال می شود که شاید علت آن سنت دیرینه آنان و یا اوضاع اقتصادی شان باشد و ازدواج های اجباری شاید در همان سنین پایین خود را دچار مشکل نکند ولی با گذشت زمان و مقایسه زندگی فرد با سایرین می تواند مشکل زا باشد که راحت ترین حل آن جددایی از یکدیگر است.
در این خصوص یک روانشناس اجتماعی اظهار داشت: برای فرد اجبار شده به ازدواج دست و پنجه نرم کردن با مشکلات پس از طلاق کوچکترین مسئله است و در بسیاری از مواد افراد طلاق نگرفته و رو به بزه کاری، همسرکشی، فساد می آورند که این همه موارد فقط به خاطر اشتباه افرادی است که بر روی اعتقاد بر پایه و اساس خود اسرار ورزند.
غلامی در رابطه با مشکلات ورحی ناشی از ازدواج های اجباری، اذعان داشت: ازدواج اجباری برفرد مشکلات روحی بسیاری را به همراه دارد و حتی در سازش با همسران خود آنان را دچار مشکل می کند و دیگر مشکلات روحی برای فرد اجبار شود احساس حقارت و بی ارادگی است که موجب ضعف و ناتوانی فرد در مقابله با مشکلات و تضادها می گردد.
غلامی در رابطه با علل وقوع این ناهنجاری اعلام کرد: از علل وقوع این عمل این است که خانواده ها برای اینکه دخترانشان از آسیب های جامعه در امان باشند با ازدواج آنان در سنین پایین تر وحتی اجباری آنان در این امر تن می دهند بی خبر از آنکه بزرگترین آسیب را خودشان به فرزندشان وارد می کنند.
گفتنی است، که بیش از ۶۰ درصد ازدواج های جامعه ها به صورت تحمیلی بوده است که درسالهای اخیر یک چهارم از ازدواج های به طلاق کشیده شده اند که بیش از ۸۰ درصد از جدایی های ناشی از مسائل عاطفی بوده و حدود ۵۰ درصد از این ازدواج ها نتایجی وحشتناک را به همراه داشته باشد که خانواده ها در رفتار خود تغییراتی حاصل نکنند تا مواردی این چنینی را برای فرزندان خود رقم نزنند./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.