طلایی: انتظارات از کشتی در المپیک باید منطقی باشد

به گزارش ایرنا، محمدطلایی دارنده مدال طلای جهان روز چهارشنبه در گفت و گو باایرنا افزود:کشتی ورزش بی رکوردی است وهمه اهالی این رشته و کارشناسان می دانند کسب مدال در این رویداد بسیار متفاوت با رقابتهای جهانی است، اما ما تمام تلاش خود را بکار بسته ایم.

وی ادامه داد: تیم ایران در رقابتهای المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا با یک تیم متشکل از مدال آوران جهانی در ۹ وزن راهی آتلانتا شد و من یکی از نفرات این تیم بودم تیم ما سال قبل آن در رقابتهای جهانی نتیجه بسیار خوبی را کسب کرده بود اما ما در این مسابقات با نفرات صاحب نامی مانند غلامرضا محمدی، عباس حاجی کناری، امیررضا و رسول خادم تنها صاحب سه مدال طلا، نقره و برنز شدیم.

دارنده مدال نقره جهان ادامه داد: از کسانی که خود در رویداد المپیک به میدان رفته اند و سابقه مربیگری این مسابقات را دارند خواهش می کنم انتظارات خود از کشتی را واقع بینانه ترسیم کنند و بدانند مردم صحبتهای آنها را رصد می کنند و بر این اساس انتظاراتشان را ترسیم خواهند کرد.

وی تاکید کرد: نباید با بالا بردن انتظارات فشار روانی را بروی دوش کشتی گیران کشورمان بگذاریم بلکه در این مدت کمتر از یک ماه تا المپیک ۲۰۱۲ لندن همه اهالی کشتی باید کمک کنند تا آزادکاران و فرنگی کاران در این مسابقات موفق باشند.

دارنده مدال برنز جهان اظهار داشت: کشتی گیران با توجه به برنامه های رسول خادم و کادر فنی بسیار با برنامه تمرین کرده اند و با آمادگی مطلوبی راهی آوردگاه المپیک می شوند اما ما باید منطقی باشیم ممکن است در مسابقات المپیک روز آن کشتی گیر نباشد، مسائل داوری، قرعه و بسیاری از مسائل دیگر نیز در نتیجه تاثیرگذار است و همانطور که می توانیم بگوییم یک کشتی گیر ما می تواند صاحب مدال شود از طرفی امکان کسب نشدن مدال هم وجود دارد.

سرمربی پیشین تیم کشتی آزاد نوجوانان افزود: ما تیم را با تمامی ریسکی که داشت و انتقاداتی که شد راهی مسابقات جایزه بزرگ اسپانیا کردیم تا بتوانیم از بار روانی کشتی گیران کاسته بکاهیم پس از درست نیست که بخواهیم با طرح انتظارات بالا بار روانی را بردوش کشتی گیرانمان بگذاریم.

مربی پیشین تیم کشتی آزاد جوانان در پایان خاطر نشان کرد: از اهالی کشتی و ورزش می خواهم کمک کنند تا کشتی گیران با آرامش راهی المپیک شوند و از مردم هم می خواهم ما را برای کسب موفقیت در المپیک دعا کنند کشتی گیران و کادر فنی تمام تلاش خود را به کار بسته و در مدت باقی مانده به کار می برند و در نهایت به خداوند متعال توکل کرده ایم.

۱۶۴۷/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۵۰۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.