اولین طلای ایران در المپیک توکیو با مدال طلای غیرمنتظره فروغی در تیراندازی

جواد فروغی با عملکردی فوق العاده در ماده ۱۰ متر تپانچه رشته تیراندازی نخستین طلای ایران در المپیک توکیو را کسب کرد. 

به گزارش ممتازنیوز، با اینکه از صبح امروز خیلی از نگاهها به سالن شمشیربازی و تکواندو بود، تیرانداز ایرانی با آرامش خودش را به فینال ماده ۱۰ متر تپانچه رساند.


جواد فروغی ۴۱ ساله که در ماههای اخیر به اوج رسیده بود و دو مدال طلای جام جهانی هند و کرواسی را کسب کرده بود، در فینال عملکرد فوق العاده ای داشت و از همان ابتدا با تیرهای دقیق و دقتی بالا اختلافش را با رقبا زیاد کرد. هر چه مسابقه پیش رفت، جواد فروغی توانست اختلافش را بیشتر و بیشتر کند. 


رقبا یک به یک از مسابقه ۸ نفره فینال بیرون می رفتند و جواد فروغی با آرامش خاصی کارش را دنبال می کرد. در نهایت این عملکرد فوق العاده با کسب ۲۴۴ امتیاز برای این قهرمان تیراندازی ایران همراه شد تا یک اتفاق تاریخی برای ورزش ایران در دومین روز المپیک توکیو رخ دهد.


جواد فروغی با کسب مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی، اولین مدال تاریخ این رشته را به ارمغان آورد و توانست رشته تیراندازی را به جمع ۴ رشته قبلی مدال آور ایران در تاریخ المپیک تبدیل کند. 


ملی پوش ۴۱ ساله تیراندازی ایران که نخستین مدال کاروان ایران را به رنگ طلایی رقم زد، شاید یکی از غیرقابل پیش بینی ترین مدال های تاریخ ورزش ایران را کسب کرده باشد. 


جواد فروغی که خیلی دیر خودش را وارد تیراندازی کرد، یک پرستار بیمارستان و جزو کادر درمان است. تیرانداز المپیکی ایران پیش از این گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم. برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم. تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربگیری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»


حالا در دوران سخت کرونایی یک پرستار از ایران توانست یک اتفاق تاریخی را در المپیک توکیو رقم بزند و صاحب مدال طلای المپیک شود.

با مدال طلای غیرمنتظره فروغی، ایران در جدول مدال های روز اول بعد از چین در رده دوم قرار گرفت. در واقع ایران دومین کشوری بعد از چین بود که به طلای المپیک توکیو رسید

اختلاف ۷ امتیازی جواد فروغی با نفر دوم نشان می دهد او کاملا مقتدرانه و با شایستگی مدال طلا را کسب کرده است

تیرانداز طلایی ایران، با کسب ۲۴۴٫۸ امتیاز رکورد ماده تپانچه ۱۰ متر در المپیک را جابجا کرد


با این طلا، ایران در همان روز اول المپیک وارد جدول مدال ها شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.