طلای جهانی در پایان هفته ای که گذشت

۳۰م دیماه ،

بینا- علیرغم انتشار یافتن اطلاعات مختلف اقتصادی از آمریکا، اونس جهانی طلا از آغاز سال نو میلادی بهترین عملکرد خود را در هفته قبل به ثبت رساند.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا /پرو اکتیو اینوسترز، قیمت جهانی طلا عصر روز قبل در محدوده ۱۶۸۹ دلار و ۱۲ سنت داد و ستد شد و رشد ۱۴ دلاری را در هفته جاری به ثبت رساند این در حالی است که در پی انتشار یافتن آمارهای اقتصادی از آمریکا در روز پنج شنبه بهای این فلز زرد تا مرز ۱۷۰۰دلار پیش رفت و برای اولین بار از ماه دسامبر بیشترین حد خود را لمس کرد.
براساس این گزارش، بانک آلمانی دویچه اعلام کرد اونس جهانی طلا از آغاز سال نو میلادی در پی انتشار یافتن اطلاعات اقتصادی از اروپا، آمریکا،چین و ژاپن در محدوده باریکی مبادله شده است.
این گزارش می افزاید، به دنبال کاهش شاخص مدعیان اولیه نرخ بیکاری آمریکا و بهبود بازار مسکن این کشور اوایل روز پنج شنبه قیمت جهانی طلا کاهش یافت اما پس از کاهش شاخص فدرال فیلادلفیا از ۴٫۶ در ماه دسامبر
به منفی ۵٫۸ واحد در ماه ژانویه قیمت این فلز گرانبها تا ۱۶۹۵ دلار بالا رفت.
کارشناسان بانک آلمانی اعلام کردند اعتماد بازار طلا در کوتاه مدت کاهش خواهد یافت اما اقدامات بانک های مرکزی جهان نظیر اعمال سیاستهای انبساطی پولی بیشتر از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.
لازم به ذکر است هر اونس پلاتین با بهای ۱۷۰۰ دلار و هر وانس نقره در سطح۳۱ سنت و ۹۱سنت هفته قبل را به پایان رساندند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.