طلای جهانی گران شد

به دنبال انتشار بیانیه بانک مرکزی آمریکا مبنی بر ادامه اجرای دور سوم طرح محرکه اقتصادی قیمت جهانی طلا امروز پنج شنبه با رشد ۸ دلار و ۲۰سنتی به ۱۷۱۰ دلار و ۲۰ سنت رسیده است.

به گزارش رویترز، قیمت جهانی طلا اوایل ماه اکتبر در پی اجرای دور سوم طرح محرکه اقتصادی آمریکا با رسیدن به بالاترین حد خود در۱۱ ماه گذشته سطح ۱۷۹۵ دلار و ۶۹ سنت را تجربه کرد. اما اخیرا در پی رشد اقتصاد آمریکا و کاهش ارزش دلار بهای جهانی طلا با کاهش مواجه شده است.
بر اساس این گزارش، اونس جهانی طلا امروز پنج شنبه با رشد ۸ دلار و ۲۷ سنت به ۱۷۱۰ دلار و۲۰ سنت مبادله شده است این در حالی است که بهای این فلز زرد روز گذشته به ۱۶۹۸دلار نیز کاهش یافت.
این گزارش می افزاید،”لینت تان”تحلیلگر اقتصادی سنگاپور اظهار داشت:در حال حاضر سطح حمایتی اصلی طلا ۱۷۰۰دلار می باشد که در واقع این کاهش به علت رشد اقتصاد در آمریکا و کاهش ارزش دلاردر این کشور می باشد.

گفتنی است ، مقامات بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود اعلام کردند این بانک به اجرای دور سوم طرح محرکه اقتصادی ادامه خواهد و نرخ بهره بانکی را تا پایان سال ۲۰۲۲ نزدیک به صفر حفظ خواهد کرد.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.