طلا صعودی خواهد شد؟ جورج سوروس به دنبال ذخیره طلا

لومبرگ به نقل از موسسه کوتس گزارش داد:” بانکهای مرکزی مختلف جهان و سرمایه گذاران بین المللی به خرید طلا برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از کاهش ارزش یورو و دلار ادامه می دهند . لذا روند صعودی قیمت طلا در ماههای آینده نیز ادامه خواهد یافت .”

با ادامه بروز نگرانی های تازه در خصوص وضعیت اقتصاد آمریکا و افت ارزش برابری دلار در مقابل ارزهای معتبر جهان، روند صعودی طلا همچنان ادامه دارد.

تا لحظه مخابره خبر، قیمت هر اونس طلا در جریان معاملات امروز بازارهای جهانی با۱۰ دلار و ۵۰ سنت افزایش به یکهزار و ۶۶۴ دلار و ۶۰ سنت رسید. این بالاترین بهای طلا طی چهارماه گذشته است. اونس طلا طی دو روز گذشته بیش از ۴۰ دلار افزایش قیمت داشته است. با این وجود کارشناسان در انتظار صعود بیشتر طلا هستند.

موسسه رتبه بند “اس اند پی” روز گذشته اعلام  کرد که بحران بدهی و کسری بودجه منطقه یورو فشار زیادی را بر اقتصاد آمریکا و اقتصاد جهان وارد کرده است و این مساله خطر وقوع رکود اقتصادی دیگری در آمریکا را افزایش داده است.

همچنین موسسه مالی نومورا نیز تصریح کرد که تا سه ماه آینده و زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاخص بورس وال استریت با افت ۲۰ تا ۲۵ درصدی روبرو خواهد شد .

البته تازه ترین گزارش دفتر بودجه کنگره آمریکا نیز نشان می دهد کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۱٫۱ تریلیون دلار می رسد. این برای چهارمین سال متوالی خواهد بود که کسری بودجه آمریکا به بیش از یک تریلیون دلار خواهد رسید.

در چنین شرایطی بلومبرگ بلومبرگ به نقل از موسسه کوتس گزارش داد:” بانکهای مرکزی مختلف جهان و سرمایه گذاران بین المللی به خرید طلا برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از کاهش ارزش یورو و دلار ادامه می دهند . لذا روند صعودی قیمت طلا در ماههای آینده نیز ادامه خواهد یافت .”

بر این اساس میلیاردهار معروف جهان مثل جورج سوروس و جان پالسون نیز طی هفته های اخیر به خرید طلای بیشتر روی آورده اند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.