طلا پس رکوردشکنی ۴ دلار عقب نشینی کرد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با کاهش ۴٫۳۷ دلاری به ۱۳۴۲٫۳۸ دلار رسید درحالی که این فلز گران بها در کمتر از دو هفته در سایه آمارهای ضعیف اقتصادی آمریکا شاهد رشد ۱۰۰ دلاری بوده است.

خبرگزاری فارس: طلا پس رکوردشکنی ۱۳۵۱ دلاری ۴ دلار عقب نشینی کرد

خبراقتصادی:به گزارش رویترز، با انتشار یافتن آمار ضعیف اقتصادی آمریکا که امید برای عدم آغاز برنامه تعدیل محرک های اقتصادی فدرال رزرو را افزایش داده است، طلا برای دومین هفته متوالی رشد قیمت خواهد داشت.

با این حال این فلز گران بها امروز ۴٫۳۷ دلار کاهش و ۱۳۴۲٫۳۸ دلار در هر اونس معامله شد.

بر اساس اطلاعات منتشره در روز پنج شنبه، تعداد آمریکایی هایی که هفته قبل فرم درخواست دریافت مزایای بیکاری پر کرده اند، کمتر از انتظار کاهش داشته و این درحالی است که رشد تولید کارخانه های این کشور نیز در اوایل اکتبر کندترین رشد در یک سال اخیر را به خود اختصاص داده است.

  قیمت طلا روز پنج شنبه به ۱۳۵۱٫۶۱ دلار در هر اونس رسید که بالاترین قیمت از ۲۰ سپتامبر است. قیمت طلا در هفته جاری حدود ۲ درصد رشد داشته است.

چن مین تحلیلگر فلزهای گران بها گفت: اطلاعات ضعیف استخدام در آمریکا اثرات مثبتی بر بازار طلا دارد چراکه بازارها پیش بینی های خود مربوط به تعدیل برنامه محرکی فدرال رزرو را تنظیم می کنند.

وی افزود: به هرحال،اکنون بسیار زود است که نتیجه گیری کنیم روند ترمیم اقتصادی آمریکا متوقف شده است.

قیمت طلا امسال پس از ۱۲ سال افزایش متوالی، به سبب از دست دادن جذابیت خود در اثر نگرانی از اجرای برنامه تعدیل محرک های اقتصادی فدرال رزرو، ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

اما به سبب آمارهای اقتصادی ضعیف آمریکا و نامشخص بودن سرانجام بودجه این کشور که جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران را افزایش داد، در کمتر از دوهفته قبل حدود ۸ درصد یا حدود ۱۰۰ دلار رشد کرد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.