طلا ۲۰ دلار عقب نشینی کرد

۱۱اردیبهشت،

بینا- قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی نسبت به روز قبل با کاهش ۲۰ دلاری به ۱۴۵۳ دلار در هر اونس کاهش یافته است. دیروز طلا در محدوده ۱۴۷۵ دلاری بود.

به گزارش بنکر (Banker)، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه اینفینیتی تریدینگ در تحلیلی تکنیکال تاکید کرد ممکن است قیمت جهانی طلا بار دیگر به پایین ترین حد خود از سپتامبر ۲۰۱۰ میلادی سقوط کند.

طلا وارد ماه تازهی شده و پیش بینی می گردد بهای این فلز مجددا با سقوط شدید روبرو شود. سرمایه گذاران باید در این ماه نسبت به اطلاعات اقتصادی هوشیار باشند و در معاملات خود محتاطانه عمل کنند.

بسیاری از کارشناسان و معامله‌گران بازار سکه تاکید کرده اند که قیمت‌ها تا حد بسیار بالایی حبابی است و بازار نقدی سکه در قبال کاهش قیمت هر اونس طلای جهانی مقاومت می‌کند.

از سوی دیگر علی رغم کاهش شدید بهای طلا در دو هفته اخیر و عدم اطمینان سرمایه گذاران به انتخاب طلا به عنوان کالایی امن جهت سرمایه گذاری، تحلیلگران بانک اچ اس بی سی معتقدند اونس طلا پس از این روزهای بهتری را سپری خواهد کرد.

کارشناسان اعلام نموده اند سه عامل سبب توقف روند نزولی طلا خواهد شد . رشد سرمایه گذاری صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان در بازار طلا، افزایش تقاضای خرده فروشی در هند و چین و افزایش خرید طلا از سوی بانک های مرکزی کشورهای نوظهور عواملی می باشند که سبب خواهد شد از این پس بهای طلا در مسیر صعود گام بردارد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.