طلبه میانماری ساکن ایران: ایرانیان مسلمان ما را دریابند

کشور برمه یا میانمار فعلی در جنوب شرقی قاره آسیا واقع شده است و از شمال با چین، از جنوب با خلیج بنگال و تایلند، از شرق با چین و جمهوری لائوس و تایلند و از غرب با خیلج بنگال و بنگلادش محصور شده است.
میانمار دارای ۵۵ میلیون نفر جمعیت است که حدود یک میلیون نفر از آن‎ها را مسلمانان روهینگیا تشکیل می‎دهند، گفته می‎شود، بحران جدید مسلمانان میانمار در ایالت راخین بعد از تجاوز به یک دختر بودایی و قتل او توسط سه نفر مسلمان شروع شد و بودایی‎ها نیز در انتقام، ۱۱ نفر از مسلمانان را که عازم شهر دیگری بودند، از اتوبوس پیاده کردند و آنان را به وضع بسیار فجیعی کشتند.
جدا از آنکه در صحت خبر سرقت و تجاوز به دختر بودایی تردیدهای زیادی موجود است، نقش رسانه‎ها نیز در بزرگ‎نمایی این حادثه پررنگ بوده است. جریحه‎دار کردن احساسات مردم؟ (چه بودایی و چه مسلمان) آیا تفرقه انداختن میان بودایی‎ها و مسلمانان نیست چه کسی باعث به‎وجود آمدن این بحران است؟ هر روز شاهد هزاران اتفاق خوب و بد در گوشه و کنار این کشور هستیم ولی آیا باید در رسانه‎ها تیتر زد که پیرو این دین، این کار را کرده و پیرو آن دین، آن را انجام داده است؟
ما از مجامع بین‎المللی به‎خصوص سازمان کنفرانس اسلامی می‎خواهیم که جلوی این کشتار مسلمانان را بگیرند و آنان را از این ظلم و ستم و بی‎عدالتی نجات دهند و مسلمانان را به منزلگاه اصلی‎شان باز گردانند. ایران اسلامی که پرچمدار حقیقت است می‎تواند در راه پیشبرد دیپلماسی با راه‎اندازی سفارت ایران در میانمار تا حدودی وضعیت مسلمانان را در این کشور زیر نظر داشته باشد و از به‎وجود آمدن این بحران‎ها جلوگیری کند.
/۲۹۲۹۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.